رکابزن ملی پوش:

جو دوچرخه سواری اصلا المپیکی نیست/ مسابقات داخلی نمی‌تواند ملاک انتخابی المپیک باشد

رکابزن ملی پوش ایران گفت: جو دوچرخه سواری اصلا المپیکی نیست و مسابقات داخلی هم نمی‌تواند ملاک انتخابی المپیک باشد.

جو دوچرخه سواری اصلا المپیکی نیست/ مسابقات داخلی نمی‌تواند ملاک انتخابی المپیک باشد
کد خبر: 475279
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۰:۵۸:۴۷

اعتمادآنلاین| سعید صفرزاده درباره حضور خود در تور دوچرخه سواری ترکیه و اینکه فضای دوچرخه سواری ایران را چقدر المپیکی می‌بیند، بیان کرد: من صرفا برای آمادگی، در تور ترکیه شرکت کردم و دنبال نتیجه گرفتن نبودم. اروپایی‌ها به طور مداوم در مسابقه هستند و منطقی نبود ما در مقابل آن‌ها نتیجه بگیریم. با این حال بعد از دو سال که به علت مصدومیت و شیوع ویروس کرونا از مسابقات دور بودم، حضور در تور ترکیه، تمرین خیلی خوبی برایم بود چون در این مدت هم از لحاظ روانی و بدنی از فرم مسابقه خارج شده بودم.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: البته فاصله ما با کشورهای دیگر زیاد شده بود و این نشان می‌دهد در روزهای کرونایی خارجی‌ها بیکار نبوده‌اند و کار کرده‌اند. این فاصله هم قابل جبران هست اما تنها با حضور در مسابقه می‌توانیم به رقبایمان نزدیک شویم. البته فضای دوچرخه سواری ایران هم المپیکی نیست و مشکلات اقتصادی و بلاتکلیفی فدراسیون می‌تواند در آن تاثیر داشته باشد. از طرفی شیوع ویروس کرونا هم مشکلات را چند برابر کرده است به طوری که چندین مسابقه که حکم انتخابی داشته‌اند به دلیل کرونا لغو شده‌اند.

صفرزاده همچنین گفت: جو اصلا المپیکی نیست و فردی که قرار است به المپیک برود، هیچ مسابقه‌ای نرفته است. خود من با هزینه شخصی در تور ترکیه شرکت کردم و یک ریال هم از هیچ ارگانی به من کمک نکردند. من هم برای این از جیب هزینه کردم و به تور ترکیه رفتم که اگر یک درصد گزینه اعزام به المپیک باشم، بتوانم نتیجه قابل قبولی بگیرم و آبروریزی نشود.

ملی پوش دوچرخه سواری ایران در پاسخ به این پرسش که آیا با حضور در مسابقه داخلی می‌توان در المپیک نتیجه گرفت، تصریح کرد: بزرگترین مشکل و دغدغه من این مسئله است. افراد فنی می‌دانند که چون دوچرخه سواری رشته تیمی است و وقتی یک نفر نتیجه خوب می‌گیرد، همه روی آن متمرکز می‌شوند تا نتواند کارایی خودش را نشان دهد. در نتیجه این مسئله نمی‌گذارد فرد شایسته انتخاب شود. راه حل این مشکل هم حضور در مسابقات متوسط و سطح بالا است. چون در آن مسابقات نفرات قوی‌تری حضور دارند بنابراین دیگر آنجا تمرکز روی ما نیست. مسابقات داخلی صرفا می‌توانند تا حدودی رکابزنان را آماده کنند اما نمی‌تواند ملاک انتخابی برای المپیک باشد.

او با اشاره به تفاوت زیاد مسیر مسابقه جایزه بزرگ سرخه حصار با المپیک توکیو تاکید کرد: پروفایل مسیر مسابقه جایزه بزرگ سرخه حصار اصلا مشابه مسیر المپیک نیست. البته محمود پراش سرمربی تیم ملی هم می‌داند چه مسیری مناسب المپیک است اما بخاطر کرونا دست او بسته است. با این حال اگر می‌خواهیم در المپیک نتیجه قابل قبولی بگیریم باید در مسابقات رده بالا شرکت کنیم و نفر شایسته در دل آن مسابقات انتخاب شود و اگر نمی‌توانیم در این مسابقات شرکت کنیم، باید در مسابقات داخلی مسیرهایی را انتخاب کنیم که شباهت به مسیر المپیک داشته باشند.

صفرزاده ادامه داد: مجموع ارتفاع صعودی مسیر المپیک 4 هزار 300 متر است در حالی که برای جایزه بزرگ سرخه حصار، هزار و 300 متر است. سربالایی مسابقه سرخه حصار در حد 200 متر است اما برای المپیک 15 کیلومتر است. من واقعا نمی‌خواستم در این مسابقه شرکت کنم اما چون اجبار کردند حاضر شدم اما اعلام کرده‌ام که اگر ملاک انتخابی برای المپیک این مسابقه است، غیر منطقی است و این مسابقه فقط برای کسب آمادگی خوب است.

رکابزن ملی پوش ایران در پاسخ به این پرسش که زمان اعزام به مسابقات اروپایی که تقریبا نزدیک المپیک است، دیر نیست و بهتر نبود فدراسیون زودتر به فکر اعزام می‌افتاد، گفت: برای آماده شدن تا حدودی جوابگو است. البته خیلی خوب بود که از الان به مسابقات خارجی می‌رفتیم. اما اگر بخواهند از آن مسابقات گزینه اعزام به المپیک را انتخاب کنند، خیلی دیر است و باید الان تکلیف نفر اعزامی مشخص شود. فکر می‌کنم کشورهایی که در ورزش صاحب نام هستند تا الان نفرات اعزامی خود را مشخص کرده‌اند. البته امیدوارم با وجود شرایط سخت، بتوانند به مسابقات اروپایی اعزام کنند چون از هیچ چیز بهتر از است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها