آسیب297 واحد مسکونی در پی زلزله مریوان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان از شاسایی آسیب297 واحد مسکونی در پی زلزله شب گذشته مریوان خبر داد.

آسیب297 واحد مسکونی در پی زلزله مریوان
کد خبر: 475310
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۴:۱۹

اعتمادآنلاین| محمد فلاحی اظهار کرد: در پی زلزله شب گذشته شهرستان مریوان، 297 واحد مسکونی در 23 روستا شناسایی شده اند که بیشترین آسیب دیدگی آن ها ترک خوردگی دیوار به دلیل استفاده از مصالح ساختمانی محلی و عدم رعایت اصول در ساخت و سازها بوده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تعداد 18 واحد مسکونی، معادل 30 تا 60 درصد از این تعداد روستای شناسایی شده بیشتر در نوار مرزی مریوان تخریب شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان با اعلام اینکه خوشبختانه این زلزله هیچ خسارت جانی در پی نداشته است بیان کرد: 9 نفر هنگام فرار از منزل مصدوم شده که همگی آن ها شب گذشته به صورت سرپایی مداوا شده اند.

وی ادامه داد: تیم مدیریت بحران استانداری بلافاصله بعد از وقوع زلزله تیم های ارزیابی و امدادی و اورژانس را به سروآباد و مریوان و بانه و مرز پنجوین عراق اعزام و در حالت آماده باش قرار داد.

فلاحی تاکید کرد: ارزیابی ها طی شب گذشته حاکی از تخریب های جزیی منازل در روستاها داشته و خوشبختانه حادثه جدی اتفاق نیافتاده است.

وی خاطرنشان کرد: تیم ارزیاب برآورد خسارت بنیاد مسکن نیز به شهرستان مریوان برای برآورد ریالی میزان خسارت ها اعزام شده و بعد از اعلام نتیجه می توان نسبت به بازاسازی خسارت ها اقدام کرد.

وی در خصوص نحوه ارائه کمک های مالی بلاعوض برای خسارت ها یادآور شد: برآورد میزان خسارت های وارده برای پرداخت به تهران ارسال می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها