نوسازی بیش از 75 هزار دستگاه تاکسی

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: از ابتدای شروع نوسازی ناوگان تاکسیرانی (سال1395) تا کنون 75 هزار و 670 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است.

نوسازی بیش از 75 هزار دستگاه تاکسی
کد خبر: 475313
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۲:۱۸:۳۷

اعتمادآنلاین| مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشوری گفت: از ابتدای شروع نوسازی ناوگان تاکسیرانی (سال1395) تا کنون 75 هزار و 670 دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: طبق مصوبه هیات وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ده سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی هستند. در حال حاضر 192 هزار دستگاه تاکسی به سن فرسودگی رسیده است.


وی ا دامه داد: ناوگان فعال تاکسیرانی با 318 هزار خودرو تاکسی در سطح کشور مشغول ارائه خدمت است که از این تعداد در شهر تهران 76 هزار خودرو تاکسی فعال هستند.


ضامنی تصریح کرد: در روند نوسازی تاکسی های فرسوده، با مشکلاتی مثل افزایش بی رویه قیمت خودرو و از طرفی بحث عدم پرداخت تسهیلات توسط بانک ها مواجه شدیم که فرآیند نوسازی را با مشکل مواجه کرد.

مجوز نوسازی تاکسی های فرسوده با استاندارد یورو چهار در سال گذشته


وی اعلام کرد:به رغم تمام این مشکلات در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم فرآیند نوسازی را دوباره فعال کنیم که در ادامه در ابتدای سال 99 به مشکل الزام مندرج در آئین نامه قانون هوای پاک مبنی بر ارتقای سطح آلایندگی خودروهای تولیدی از استاندارد یورو 4 به یورو 5 برخوردیم که خودرو ساز آمادگی اجرای آن را نداشت.


ضامنی گفت : با انعکاس موضوع به دولت و همچنین موافقت سازمان حفاظت محیط زیست، مجوز نوسازی 5 هزار دستگاه تاکسی با استاندارد یورو 4 صادر شد و با توجه به پیگیری های صورت گرفته خوشبختانه تا مهر ماه سال گذشته 4935 دستگاه تاکسی نوسازی و تحویل متقاضیان شد.

فرآیند تحویل خودرو با استاندارد یورو 5

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت :فرآیند تحویل خودرو با استاندارد یورو 5 طبق اعلام آمادگی شرکت خودروساز، از 15 آبان ماه سال گذشته با هدف تداوم نوسازی تاکسی‌های فرسوده دوباره از سر گرفته شد.


وی افزود:در زمینه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال 99، از 24 هزارو 733متقاضیان ثبت نام شده 9180 پیش فاکتور صادر و خودروی جایگزین 7659 دستگاه تحویل مالکان داده شد و 1180 دستگاه در روند شماره گذاری و تحویل خودرو هستند.

بیش از 95 درصد خودروهای فعال با کاربری تاکسی شهری دوگانه سوز هستند


مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: در حال حاضر بیش از 95 درصد خودروهای فعال با کاربری تاکسی شهری دوگانه سوز هستند، برای گاز سوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی با کاربری تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس‌های مدارس، در راستای مصوبه دولت و هماهنگی های صورت گرفته این امکان فراهم شده است تا مالکان این ناوگان بتوانند با نام نویسی در سامانه وزارت نفت به صورت رایگان نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام کنند.

طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده از ابتدای سال 95 اجرا شده و تاکنون بیش از 75 هزار دستگاه تاکسی در سطح کشور نوسازی شده اما تعداد ناوگان فرسوده بسیار بالاست که باید حتما برنامه ریزی بهتری با همکاری و مشارکت سازمان‌هایی نظیر بانک‌ها و شرکت‌های خودروسازی صورت گیرد.


اکنون 192 هزار تاکسی در سن فرسودگی قرار دارند و این تعداد تاکسی فرسوده تا پایان سال 1400 به 242 هزار دستگاه خواهد رسید.


در حال حاضر 318 هزار تاکسی در کشور و بیش از 76 هزار دستگاه تاکسی هم در تهران فعال هستند و مسافران را جابه جا می کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها