مصطفی کواکبیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

رئیس‌جمهور برای لاریجانی حکم زد / اصلاح‌طلبان واقعی هرگز زیر بار نامزد غیراصلاح‌طلب نخواهند رفت

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: رئیس‌جمهور برای لاریجانی به عنوان مسئول پیگیری قرارداد 25 ساله ایران و چین حکم زد تا جنبه دولتی داشته باشد. همین الان هم ظریف در ساختمان دفتر مطالعات وزارت امور خارجه مکانی را به لاریجانی داده است.

رئیس‌جمهور برای لاریجانی حکم زد / اصلاح‌طلبان واقعی هرگز زیر بار نامزد غیراصلاح‌طلب نخواهند رفت
کد خبر: 475370
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۴:۱۹:۰۶

اعتمادآنلاین| دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: رئیس‌جمهور برای علی لاریجانی به عنوان مسئول پیگیری سند 25 ساله ایران و چین حکم زده است.


به گزارش مهر، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در خصوص اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پیرامون نقش کمرنگ لاریجانی در سند راهبردی با چین گفت: این بحثی که بعضی از دوستان اصولگرا راه انداخته‌اند که دولت چین به دلیل اینکه اعتمادی به دولت کنونی نداشت و خواستار این بوده است که مستقیماً نماینده‌ای از نظام معرفی شود بحث بی‌موردی است.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس دهم گفت: لاریجانی چندین سفر به چین داشته و از طرف مقام معظم رهبری در این موضوع پیگیر بوده است. لاریجانی رئیس مجلس و قبل از آن دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده است.

رئیس جمهور برای لاریجانی حکم زد / ظریف دفتر کار داد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی به این نتیجه رسید که حکمی برای لاریجانی برای ارتباط با چین در موضوع سند راهبردی زده شود، تصریح کرد: رئیس‌جمهور برای لاریجانی به عنوان مسئول پیگیری قرارداد 25 ساله ایران و چین حکم زد تا جنبه دولتی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: همین الان هم ظریف در ساختمان دفتر مطالعات وزارت امور خارجه مکانی را به لاریجانی داده است.

نماینده مجلس دهم ادامه داد: هماهنگی ملاقات وزیر خارجه چین با لاریجانی نیز توسط وزارت امورخارجه انجام شده است. در جریان امضای سند راهبردی و سفر اخیر وزیر خارجه چین به ایران، ظریف درخواست ملاقات با لاریجانی را به طرف چینی داد وگرنه سند راهبردی توسط وزرای امورخارجه دو کشور ایران و چین امضا می‌شد و نیازی به ملاقات وزیر امورخارجه چین با لاریجانی نبود.

کواکبیان با تاکید بر اینکه زمینه سفر لاریجانی به چین را ظریف فراهم کرده بود، گفت: لاریجانی با 7 وزیر به چین رفت، چینی‌ها او را می‌شناختند و می‌دانستند از طرف رهبری ماموریت ویژه دارد.

اصلاح‌طلبان زیر بار لاریجانی نمی‌روند

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص انتخابات 1400 و احتمال نامزدی لاریجانی نیز گفت: اصلاح‌طلبان واقعی هرگز زیر بار نامزد غیر اصلاح‌طلب نخواهند رفت. تجربه دولت یازدهم و دوازدهم نشان داد روی کار آمدن یک فرد غیر اصلاح‌طلب نه تنها منافعی برای جریان اصلاح‌طلب ندارد بلکه ضرر هم دارد. هرکس می‌خواست به دولت فحش بدهد به ما فحش می‌داد.

دبیر کل حزب مردم سالاری ادامه داد: بنده برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم به 43 شهر سفر و از آقای روحانی حمایت کردم. آذرماه 96 قبل از حوادث دی ماه در نطق میان دستور خطاب به رئیس‌جمهور گفتم «همشهری عزیز! عجله کن» آن موقع هنوز مشکلات بازار بورس، مسکن و ارز، سکه، خودرو پیش نیامده بود.

کواکبیان اظهار داشت: بنده حتی ائتلاف جبهه‌ای را هم قبول ندارم و معتقدم هر حزب باید یک نامزد داشته باشد اما فعلاً چون نظام انتخابات حزبی نداریم ناچار به پذیرش ائتلاف جبهه‌ای هستیم. در دنیا اول انتخابات حزبی دارند بعد ائتلاف جبهه‌ای و یا ملی.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خمیرمایه لاریجانی، اصولگرایی است. ما به عنوان اصلاح‌طلب چرا باید زیر بار شخصی که ذات اصلی‌اش اصولگرایی است برویم.

لاریجانی با اصلاح‌طلبان در مجلس دهم رابطه خوبی نداشت

دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه لاریجانی با اصلاح‌طلبان در مجلس دهم رابطه خوبی نداشت، گفت: حتی اجازه اداره یک کمیسیون را هم به ما نداد.

کواکبیان گفت: ایجاد فراکسیون مستقلین ولایی توسط لاریجانی، بزرگترین ضربه را به ائتلاف امید زد.

ناچار نیستیم از نامزد غیر اصلاح‌طلب حمایت کنیم

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: دوره ناچاری جریان اصلاح‌طلب برای ائتلاف با چنین افرادی گذشته است. ناچار نیستیم از نامزد غیر اصلاح‌طلب حمایت کنیم. اگر شورای نگهبان نامزدهای مورد نظر اصلاح‌طلبان را تایید صلاحیت نکرد، اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: در جریان اصلاح‌طلب نیز تصمیم گرفتیم همه ثبت‌نام کنند تا از میان کسانی که تایید صلاحیت می‌شوند بر روی یک نامزد اجماع کنیم.

نماینده مجلس دهم گفت: بدنه اصلاح‌طلبان معتقد است بدترین عملکرد را اصلاح‌طلبان در مجلس دهم و دولت دوازدهم داشته‌اند. اگر بخواهیم تعهدی به مردم بدهیم باید پای آن بایستیم. چه کسی می‌خواهد پاسخگوی عملکرد دولت دوازدهم و مجلس دهم از طرف اصلاح‌طلبان باشد؟

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: حزب مردم سالاری در مورد نامزد خود نکاتی را مطرح کرده و معتقد است برای پرشورتر شدن انتخابات باید مناظره‌هایی بین کاندیداها برگزار شود لذا من از همه نامزدهای احتمالی اصولگرا و مستقل دعوت به مناظره می‌کنم. من معتقدم حضور نظامیان در انتخابات برخلاف نظر امام خمینی (ره) است. افرادی که معتقدند حضور نظامیان در انتخابات خوب است را به مناظره دعوت کرده‌ام. از آقای رضایی، دهقان، سعید محمد و هر نظامی که می‌خواهد وارد عرصه انتخابات شود دعوت می‌کنم که در این خصوص مناظره کنیم.

وی تاکید کرد: اگر کسی از نهاد نظامی استعفا دهد می‌تواند نامزد شود اما کسی که تنها از منصبی در سپاه استعفا داده است به نظر من نباید نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: هرکس از نظر مالی خودش یا فرزندان و وابستگانش پاشنه آشیلی دارد نباید در انتخابات ثبت‌نام کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها