افت شاخص دلار قیمت جهانی دلار را افزایش داد

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده روندی کاملا صعودی در پیش گرفت، روندی که در معاملات آتی کوتاه مدت و با افزایش تقاضا در بازارهای نقدی شکل گرفته است.

افت شاخص دلار قیمت جهانی دلار را افزایش داد
کد خبر: 475400
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۵:۲۹:۲۶

اعتمادآنلاین| پس از کاهش قیمت‌های معاملات نفتی در روز دوشنبه، دیروز قیمت‌ها افزایش پیدا کرد، همزمان کاهش شاخص دلار آمریکا در بازارهای خارجی از جمله عواملی است که بر روند افزایش قیمت‌ها در بازار فلزات گرانبها تاثیرگذار بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در معاملات روزهای اخیر، فلزات گرانبها وضعیت فنی کوتاه مدت خود را بهبود بخشیده‌اند. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با افزایش 16.50 دلاری به قیمت 1745.30 دلار در هر اونس و نقره آتی می در بازار کومکس نیویورک با 0.53 دلار افزایش به قیمت 25.31 دلار در هر اونس معامله شد.

اگر در رابطه با بورس/مسکن/خودرو/دلار سئوال دارید کلیک کنید


بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی داشتند همزمان با کاهش شاخص‌ها در بازارهای آسیایی، سهام کشورهای اروپایی عمدتا روند صعودی به ثبت رساند. در ایالات متحده هم دو شاخص از سه شاخص اصلی کاهش یافت در حالی که شاخص نزدک روند افزایشی ابتدای هفته خود را ادامه داد. این در حالی است که روند صعودی بازارها در روز دوشنبه موجب ثبت رکوردهای جدید در دو شاخص داو جونز و اس‌اندپی500 شده بود. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران دیدی مثبت نسبت به آینده اقتصادی دارند چرا که در برخی از کشورها روند کاهش ابتلا به ویروس کرونا با افزایش واکسیناسیون مشهود است. بسیاری بر این باورند که در نیمه دوم سال جاری اقتصاد جهانی شروع به بازگشت خواهد کرد. در چنین شرایطی نگرانی‌ها از شکل‌گیری موج جدید شیوع کرونا همزمان با برنامه‌های دولت برای جلوگیری از شکل گیری تورم قابل توجه و مشکل ساز از بین رفته است.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا پس از آنکه هفته گذشته موفق به دستیابی به بالاترین سطح پنج ماهه خود شده بود، روند نزولی روز دوشنبه را ادامه داد. قیمت نفت خام نیمکس اما افزایش یافت و هر بشکه در حدود 60 دلار معامله شد. بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده نیز روز گذشته در محدوده 1.7 درصدی معامله شد.

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای ژوئن همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. این در حالی است که در معاملات روزهای گذشته به نظر می‌رسد تقاضا برای خرید فلز زرد افزایش یافته است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت 1756 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح پشتیبانی کامل 1700 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا 1750 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 1756 دلار عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست در پایین‌ترین نرخ معاملات روز گذشته یعنی 1728.20 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح معاملات هفته یعنی 1721.60 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

روند نزولی معاملات آتی نقره می از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. نمودارهای روزانه بیانگر یک روند نزولی دو ماهه است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی 26.74 دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها دستیابی به سطح پشتیبانی کامل 23 دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره 25.50 دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم 26 دلار در هر اونس است. سطح پشتیبانی نخست نقره 25 دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین نرخ معاملات هفته یعنی 24.66 دلار در هر اونس قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها