حمیدرضا ترقی، سخنگوی شورای وحدت:

هیچ‌کس اجازه سهم‌خواهی ندارد / بیش از 20 تشکل سیاسی در مشهد برای انتخابات فعال هستند

سخنگوی شورای وحدت گفت: اگر در گذشته یک یا دو جناح سیاسی اثرگذار بودند امروز بیش از 20 تشکل سیاسی در مشهد فعال هستند و در انتخابات و تصمیم‌سازی ایفای نقش کرده و سهیم هستند.

هیچ‌کس اجازه سهم‌خواهی ندارد / بیش از 20 تشکل سیاسی در مشهد برای انتخابات فعال هستند
کد خبر: 475410
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۱۶:۰۳:۵۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی عصر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان خراسان رضوی از تلفیق دو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران تشکیل شده و هیئت موسس مورد تایید این دو شوراست.

رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: این ائتلاف در استان تلاش کرده با گسترده کردن چتر نیروهای انقلاب در ذیل شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب تمام ظرفیت‌های استان را که می‌تواند در انتخابات و تحولات سیاسی ایفای نقش کنند سعی کرده زیر این پرچم جمع کند به جز آنهایی که به دلایل مختلف نمی‌خواهند در ذیل این مجموعه قرار گیرند.

ترقی بیان کرد: فرهنگی در استان خراسان به ویژه در مشهد شکل گرفته که نیروهای سیاسی در واقع عمدتا وقتشان را صرف تنگ‌نظری و خودزنی می‌کنند که عمدتا ناشی از قدرت‌طلبی است در حالی که خیلی از استان‌های موفق در عرصه اجرایی، معمولا یاور یکدیگر بوده‌اند و تعصب استانی آنها به گونه‌ای بوده که اصطلاحا هوای نیروهای خود را دارند.

وی خاطرنشان کرد: این فرهنگ در استان خراسان متاسفانه کمرنگ‌تر است و سبب شده بسیاری از نیروهای ارزشمند و توانمند و کارآمد استان در مرکز و یا استان‌های دیگر بدرخشند اما در داخل استان از آنها به خوبی به دلیل همین تنگ‌نظری‌ها استفاده نشده است.

ترقی گفت: بسیاری از مدیران استان اینک از سایر استان‌ها به مشهد و خراسان رضوی آمده‌اند و مسئولیت قبول کرده‌اند؛ نکته مهم در این برهه از انتخابات این است که اولا رقبای ما جدی و حاضر در صحنه هستند و این گونه نیست که رقابت فقط درون جریان انقلابی ـ اصولگرا‌ست و رقیب که بر سر قدرت است هیچ فعالیتی ندارد. این تصور ناشی از فاقد بینش سیاسی است.

رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که امروز باید تمام نیروهای انقلاب دست به دست یکدیگر داده و کشور را از وضع موجود که نارضایتی ایجاد کرده نجات دهند. تلاش کرده‌ایم شورای ائتلاف وضعیت گذشته تصمیم‌سازی برای انتخابات را تغییر دهد.

ترقی عنوان کرد: اگر در گذشته تعداد محدودی برای انتخابات تصمیم‌سازی کرده و لیست تهیه می‌کردند امروز 100 برابر آنها تجمیع شده و به مردم پیشنهاد لیست می‌دهند؛ اگر در گذشته یک یا دو جناح سیاسی اثرگذار بودند امروز بیش از 20 تشکل سیاسی در مشهد فعال هستند و در انتخابات و تصمیم سازی ایفای نقش کرده و سهیم هستند.

وی ادامه داد: شرایط به صورت کامل نسبت به گذشته تغییر کرده و تلاش ما این است که دامنه اثرگذاری اقشار مختلف مردم بیشتر شود؛ تلاش ما این است که برای نخستین بار ترکیبی را که برای شورای شهر پیشنهاد می‌دهیم ترکیبی کارآمد، شاخص محور و متخصص در کمیسیون‌های شورای شهر و دارای یک برنامه مدون تدبیر شده توسط کارشناسان مدیریت شهری باشد.

رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی افزود: در هیچ دوره‌ای لیستی ارائه نشده که ملاک در آن تخصص در کمیسیون‌های شورای شهر باشد و یا برنامه‌ای برای 4 سال تدوین شده باشد؛ امروز اما ما متناسب با نیازهای استخراج شده از مردم و آسیب شناسی از وضعیت فعلی شهر و اسناد بالادستی برای توسعه شهر این کار را صورت داده‌ایم.

ترقی با تاکید بر اینکه مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام است و برنامه‌ای متناسب با این وضعیت با استمزاج از 40 متخصص شهری تهیه شده گفت: لیست نیز بر همین اساس تشکیل خواهد شد و در تلاش است هزینه اداره شهر را کاهش دهد و امیدواریم زمینه خدمت لیست شورای وحدت و ائتلاف در مشهد برای مردم فراهم شود.

وی تاکید کرد: آنچه ما در این مرحله براساس تجربیات گذشته ارائه می‌دهیم بی‌نقص نیست اما از نظر بسیاری از ویژگی‌ها و مختصات بهترین شیوه و روش ائتلاف و مناسب کردن زمینه برای مشارکت مردم در سرنوشت آینده شهر است.

ترقی ادامه داد: در بحث فرآیند رسیدن به نامزدهای نهایی در گذشته معمولا وقتی لیستی توسط مجموعه یا تشکلی تعیین می‌شد خیلی در جهت ارزیابی آن افراد اقدامی نمی‌شد و صرفا اگر جریانی سیاسی فردی را تائید می‌کرد، تمام بود اما امروز در شورای ائتلاف و وحدت استان خراسان رضوی این رویه تغییر کرده و برای طی فرایند بررسی صلاحیت هر نامزد 10 گام را طراحی کرده‌ایم که باید از این فیلترها فرد عبور کند تا رای لازم برای معرفی به مردم را کسب کند و این شیوه زمینه تخصص‌گرایی و کارآمدی فرد را فراهم می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها