جدیدترین هواپیمای جاسوسی اسراییل+ عکس و ویدئو

نخستین سری از هواپیماهای جاسوسی به نام «اورون» به نیروی هوایی اسرائیل تحویل داده شد.

جدیدترین هواپیمای جاسوسی اسراییل+ عکس و ویدئو
کد خبر: 475434
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۸ ۲۰:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در روزهای گذشته، پایگاه هوایی «نواتیم» در جنوب اسرائیل میزبان اولین سری از نسل جدید هواپیماهای پیشرفته جاسوسی با نام «اورون» بود.

به گزارش شرق و به نقل از اعتمادآنلاین، هواپیمای «اورون» در اصل از نوع هواپیماهای جی-550 آمریکایی است که ارتش اسرائیل سامانه‌ها و سیستم‌های مورد نیاز راداری و برنامه‌های اطلاعاتی پیشرفته خود را در آن نصب و راه‌اندازی کرده و قرار است به‌زودی بر شمار این نوع هواپیماها که صنایع نظامی و هوایی به ارتش تحویل خواهند داد، افزوده شود.

اورون هواپیما

«عامیکام نورکین» فرمانده نیروی هوایی اسرائیل در بیانیه اخیر خود در ارتباط با تجهیز ارتش اسرائیل به این «هواپیمای فوق پیشرفته جاسوسی» گفت: «ما پیش از این در نیروهای هوایی توانایی‌های ویژه‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات جاسوسی داشتیم و اکنون هواپیمای اورون می‌تواند توان برتر ما در آسمان خاورمیانه برای تجسس را بیش از گذشته تضمین کند. توانایی ویژه و تمرکز هواپیماهای اورون در رصدهای اطلاعاتی روی دایره دوم و سوم است که شامل تهدیدهای غیرهم‌مرز علیه اسرائیل می‌شود».

سایت «وای‌نت» می‌نویسد: «توان این نوع هواپیما بسیار عجیب است و به ‌طور هم‌زمان می‌تواند اهداف متعدد را تعقیب کند. اورون می‌‎تواند سوریه، لبنان و نوار غزه را رصد کند، شلیک احتمالی راکت و موشک از سوی دشمنان را تعقیب کرده و هم‌زمان اطلاعات مورد نیاز از اهداف راهبردی و تهدیدهای دور و نزدیک را ثبت کند». اسرائیل در دو دهه اخیر بیشترین توان و تجهیزات خود را صرف آمادگی برای مقابله با «تهدیدهای ایران» کرده و در این راستا، توانسته بخشی از 50 هواپیمای جنگی پیشرفته اف-‌35 آمریکا را از پنتاگون دریافت کند.

ویدئو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها