رسانه فرانسوی: ایران در تولید واکسن کرونا خودکفا است

یک نشریه فرانسوی نوشت: در حالی که بسیاری از کشورهای جهان در لیست انتظار دریافت واکسن کرونا از کشورهای دیگر و یا در چارچوب برنامه کواکس(Covax)تحت حمایت سازمان ملل هستند، ایران در زمره کشورهایی می باشد که به توانایی ها و ظرفیت های داخلی خود در ساخت واکسن کرونا تکیه و آن را تولید کرده است.

رسانه فرانسوی: ایران در تولید واکسن کرونا خودکفا است
کد خبر: 475509
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ۱۰:۳۶:۰۱

اعتمادآنلاین| نشریه فرانسوی لاکروا، ایران، کوبا و نیجریه را در زمره کشورهایی توصیف کرد که به صورت مستقل درصدد ساخت واکسن برای مقابله با کووید-19 هستند.

به گزارش ایرنا، لاکروا افزود: در حالی که چشم بسیاری از کشورهای جهان به لیست سفارش های واکسن کرونا از دیگر کشورها دوخته شده و حتی گاه نسبت به کارایی واکسن هایی که سفارش داده اند، ابراز تردید می کنند، اما ایران، کوبا و نیجریه عزم خود را جزم کرده اند تا به نقاط قوت خود در تولید واکسن کرونا تکیه کنند.

این نشریه فرانسوی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران بیان داشت: ایران که اینک با موج چهارم کرونا روبروست، به رغم تحریم های آمریکا در تلاش است در تولید واکسن کرونا خودکفا باشد.

لاکروا تأکید کرد: واکسن های مختلفی در ایران با نام هایی همچون «کُوو ایران برکت»، «فخرا»، واکسن «رازی کوو پارس» (اولین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کووید-19)، در حال ساخت بوده و تاکنون مراحل متعدد کارآزمایی بالینی را با موفقیت پشت سر گذرانده اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها