ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

اعلام آمادگی آمریکا برای بازگشت به برجام/ مذاکرات در وین دشوار خواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دولت بایدن آماده‌است اقداماتی را برای بازگشت به توافق هسته‌ای بردارد و برای این منظور تحریم های غیرمرتبط با برجام را لغو کند.

اعلام آمادگی آمریکا برای بازگشت به برجام/ مذاکرات در وین دشوار خواهد بود
کد خبر: 475517
|
۱۴۰۰/۰۱/۱۹ ۱۱:۲۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مدعی شده‌است که دولت بایدن آماده‌است اقداماتی را برای بازگشت به توافق هسته‌ای بردارد و برای این منظور تحریم های غیرمرتبط با برجام را لغو کند.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، ند پرایس در ادامه‌افزود: مذاکرات در وین سخت و دشوار خواهد بود و به علل مختلف از جمله عدم اعتماد بین تهران و واشنگتن، با چالش هایی روبرو خواهیم شد.

وی اظهار داشت: مذاکرات وین به صورت حرفه‌ای پیش می رود، ما آماده هستیم تا اقدامات لازم و ضروری برای بازگشت به برجام را انجام دهیم، این اقدامات شامل لغو تحریم های غیرمرتبط با برجام خواهد بود. البته من در جایگاهی نیستم که بتوانم جزئیات مربوط به چگونگی آن را در اختیار شما قرار دهم.

ند پرایس در عین حال گفت: ما هیچ مشوق یکجانبه‌ای را به ایران نخواهیم داد، آن هم تا زمانی که به تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای بازگردد.

وی در ادامه ادعا کرد: دولت بایدن متعهد است تا ایران را برای جرائمی مثل نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و برنامه موشک بالستیک پاسخگو کند. به همین دلایل از نظر راهبرد ما، بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای لازم ولی کافی نیست، زیرا ما نه تنها به دنبال دستیابی به یک توافق طولانی‌تر و مستحکم‌تر هستیم بلکه در آینده با شرکای منطقه‌ای خود همکاری خواهیم کرد تا توافق‌های بعدی برای برطرف کردن این مشکلات را حاصل کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها