کد خبر: 475597
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۰۸:۳۲:۲۶
| |

حیدر میرفخرالدینی، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای مطرح کرد:

برگزاری دروس عملی در شهر‌های قرمز و نارنجی / مبنای برگزاری دروس عملی بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با کروناست

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره برگزاری دروس عملی گفت: مبنای برگزاری دروس عملی بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست که به هیچ عنوان بر خلاف نظرات آن‌ها عمل نخواهیم کرد.

برگزاری دروس عملی در شهر‌های قرمز و نارنجی / مبنای برگزاری دروس عملی بر اساس تصمیمات ستاد مقابله با کروناست
کد خبر: 475597
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۰۸:۳۲:۲۶

اعتمادآنلاین| حیدر میرفخرالدینی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور درباره برگزاری دروس عملی اظهار کرد: 70 درصد دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای عملی و مهارتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: مبنای برگزاری دروس عملی بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کروناست که به هیچ عنوان بر خلاف نظرات آن‌ها عمل نخواهیم کرد.

میرفخرالدینی تصریح کرد: برای برگزاری بخش زیادی از دروس عملی در شهر‌های قرمز و نارنجی از شبیه‌ساز‌ها کمک گرفته ایم و تمامی استادان به آن مسلط شده اند و مشکلات اولیه در خصوص آموزش‌های الکترونیکی کلاس‌های عملی رفع شده است.

او ادامه داد: شهر‌هایی که امکان برگزاری دروس عملی به صورت فیزیکی در آن‌ها وجود دارد به صورت 5 نفره تشکیل خواهند شد، برای مثال در شهر مازندران مرکز آمل توانسته ایم کلاس‌های 30 نفره را به 5 نفره اختصاص دهیم یعنی کلاس‌ها به صورت فشرده در یک هفته با حضور 5 نفر به اتمام می‌رسند و از هفته بعد آن دانشجویان جدید برای شرکت در این کلاس‌ها حضور به عمل خواهند آورد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه برای برگزاری دروس عملی به هر دانشجو یک اتاق برای اسکان در خوابگاه اختصاص می‌یابد، تاکید کرد: تمام شیوه نامه‌های بهداشتی با الگوبرداری از وزارت بهداشت در خوابگاه‌ها توسط دانشجویان برگزار می‌شوند، همچنین دانشجویی که از شهر اصفهان در دانشگاه تبریز پذیرفته شده مطابق هماهنگی‌های دانشکده دیگر نیازی به رفت و آمد در شهر تبریز ندارد و در دانشکده‌های مربوطه محل سکونت زندگی خود می‌تواند در کارگاه‌ها شرکت کند.

میرفخرالدینی گفت: از آن جایی که 70 درصد دروس دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارتی است بنابراین با شیوع ویروس کرونا بدترین ضربه برای برگزاری آن‌ها به نسبت مابقی دانشگاه‌های دیگر به دانشگاه ما وارد شده است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور تاکید کرد: مطابق نظر ستاد ملی مقابله با کرونا در شهر‌های زرد هم امکان برگزاری دروس عملی وجود دارد چرا که تمام شیوه نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت می‌شوند و تاکنون هیچ مشکلی از این بابت برای در خطر افتادن سلامت دانشجویان به وجود نیامده است.

او اضافه کرد: برخی از استان‌ها در برگزاری دروس عملی با یک دیگر تفاوت دارند به این معنا که ممکن است در برخی شهر‌های زرد دروس عملی برگزار شوند، اما در بعضی‌های زرد دیگر چنین اتفاقی نیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها