حمله شدید کره شمالی به ژاپن:

توکیو دست از تحریف تاریخ بردارد

کره شمالی از ژاپن بابت استفاده از واژه «دریای ژاپن» برای دریای شرقی بین شبه جزیره کره و ژاپن انتقاد و توکیو را به حمایت از «یک جاه طلبی وحشیانه» برای حمله به کره متهم کرده است.

توکیو دست از تحریف تاریخ بردارد
کد خبر: 475616
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۰۹:۲۹:۴۱

اعتمادآنلاین| به گزارش خبرگزاری یونهاپ، اخیرا، سخنگوی فرماندهی آمریکا در هند-پاسیفیک در بیانیه خود و پس از پرتاب دو موشک بالستیک از سوی پیونگ یانگ از واژه «دریای شرقی» استفاده کرده بود.

به گزارش ایسنا، پس از اعتراض از سوی ژاپن، ارتش آمریکا این واژه را در بیانیه خود تغییر داد و از واژه «دریای ژاپن» استفاده کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: چند روز قبل، یکی از معاون‌های دبیر کابینه ژاپن در نشست خبری خود تاکید کرد که دریای ژاپن تنها نام رسمی به رسمیت شناخته شده برای این منطقه بین ژاپن و شبه جزیره کره است و استفاده از واژه دریای شرقی نامناسب است.

این خبرگزاری در ادامه آورده است: مشخص است که این یک جاه طلبی وحشیانه برای حمله به کره است که نشان می‌دهد توکیو بار دیگر به دنبال مستعمره کردن تمامی کره و تحت کنترل در آوردن است است و در عین حال، ژاپن در حال توجیه تاریخچه و پیشینه تهاجم امپریالیستی خود به کره است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین ادامه داد، واژه دریای ژاپن یک اقدام «مجرمانه» است که بیانگر تاریخچه و سابقه استعمارگری امپریالیستی توکیو و نتیجه سیاست گسترش نظامی و هم معنی تهاجم امپریالیستی است.

این خبرگزاری همچنین گزارش کرد، ژاپن باید از تحریف تاریخ و گسترش سرزمین خود دست بردارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها