دمشق:

اسرائیل تنها به قانون جنگل اعتقاد دارد

دمشق بار دیگر از شورای امنیت خواست برای ممانعت از تکرار تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خاک سوریه اقدامات قاطع و فوری اتخاذ کند.

اسرائیل تنها به قانون جنگل اعتقاد دارد
کد خبر: 475635
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۰:۴۱:۱۹

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای از شورای امنیت خواست، رژیم صهیونیستی را ملزم کند به قطعنامه های این شورا درباره توافقنامه تفکیک نیرو احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سانا، همچنین دمشق از شورای امنیت خواست رژیم صهیونیستی را بابت اقدامات تروریستی و جنایت هایش در حق ملت سوریه و فلسطین و حمایت مداومش از تشکیلات تروریستی مجازات کند.

در این بیانیه آمده است که اگر حمایت نامحدود و دائمی دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود و واشنگتن و کشورهای شناخته شده در شورای امنیت نوعی مصونیت از مجازات را برای رژیم فراهم نمی کردند، تل‌آویو نمی‌توانست به رویکرد تهاجمی خطرناک خود ادامه دهد.

آمریکا دیگر نه توجیه اخلاقی و نه توجیه قانونی دارد که یکی از کشورهایی باشد که حفظ صلح و امنیت بین المللی به آن واگذار شود. سیاست های متجاوزانه آمریکا در منطقه به صراحت تایید می‌کند که این کشور بخشی جدایی ناپذیر از خطر آفرینان شده است که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می‌کند.

وزارت خارجه سوریه در این بیانیه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی با پرتاب پیاپی موشک از خاک لبنان، اطراف دمشق را هدف گرفت.

این حملات بخش اصلی از کارزار پر تب و تاب غرب شده است تا سوریه را به لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار دهند ومانع اجرای اقدامات قانونی مورد نظر شوند. هدف مقامات اشغالگر صهیونیستی در ارتکاب جنایت های تروریستی حمایت از تشکیلات تروریستی و منع ارتش سوریه و متحدانش از شکست دادن داعش و جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی است.

در این بیانیه در اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه آمده است که این تجاوز خائنانه رژیم صهیونیستی در زمانی صورت می گیرد که دنیا عید الفصح (عید پاک) را جشن می گیرد، عیدی که سوریه آن را پیام محبت و صلح به سراسر جهان می داند اما این رژیم با حمله به سوریه ثابت کرد هیچ اعتقادی به صلح ندارد و تنها به قانون جنگل معتقد است.

وزارت خارجه سوریه در پایان بیانیه خود اعلام کرد، سوریه همچنان روی مشروعیت بین المللی و شورای امنیت حساب می‌کند و بار دیگر از این شورا می خواهد در چارچوب کنوانسیون سازمان ملل به مسوولیت های خود که مهمترین آن حفظ صلح و امنیت بین المللی و اتخاذ اقدامات قاطع و فوری برای ممانعت از تکرار این تجاوزات رژیم صهیونیستی است، عمل کند.

ارتش سوریه اعلام کرد، رژیم صهیونیستی صبح روز پنجشنبه از سمت خاک لبنان برخی نقاط در اطراف دمشق را هدف قرار داد و در اثر آن چهار سرباز سوری زخمی شدند.

ارتش سوریه اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور با این حملات مقابله کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها