کلاب‌ هاوس روی اپراتورهای موبایل فیلتر شد؟ / مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات: عادی نیست / کلاب‌هاوس از طریق شبکه‌ی ایرانسل به صورت مجدد در دسترس قرار گرفت / مدیرکل حوزه ریاست مدیرعامل همراه اول: همراه اول اختلالی درباره کلاب هاوس ندارد / نماینده مجلس یازد

کلاب‌ هاوس روی اپراتورهای همراه بدون فیلترشکن باز نمی‌شود. گفته می‌شود دستور فیلتر کلاب هاوس نیز به اپراتورهای همراه ابلاغ شده است. این شبکه از طریق اپراتورهای ثابت فعلا در دسترس است.

کلاب‌ هاوس روی اپراتورهای موبایل فیلتر شد؟ / مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات: عادی نیست / کلاب‌هاوس از طریق شبکه‌ی ایرانسل به صورت مجدد در دسترس قرار گرفت / مدیرکل حوزه ریاست مدیرعامل همراه اول: همراه اول اختلالی درباره کلاب هاوس ندارد / نماینده مجلس یازد
کد خبر: 475663
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۲:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| از شب گذشته (19 فرودین) دسترسی به شبکه اجتماعی کلاب‌ هاوس از طریق همراه اول امکان پذیر نبود و از نیمه‌های شب نیز (20 فرورین) کاربران ایرانسل امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی بر پایه صوت را ندارند.

به گزارش پیوست، این شبکه روی اپراتورهای همراه بدون فیلتر شکن باز نمی‌شود. گفته می‌شود دستور فیلتر کلاب هاوس نیز به اپراتورهای همراه ابلاغ شده است. این شبکه از طریق اپراتورهای ثابت فعلا در دسترس است.

اولین بار فیلتر شدن این شبکه در گروه مصاحبه با رئیس کل بانک مرکزی در کلاب هاوس توسط کاربران حاضر در این اتاق و همچنین عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی که به 8 هزار نفر رسیده بود اعلام شد. همان زمان وزیر ارتباطات هم که در همان گروه حاضر بود این موضوع را تکذیب و اعلام کرد اختلال‌ در شبکه همراه اول باعث این اتفاق شده است.

جهرمی اعلام کرده بود که شبکه در حالت طبیعی خود قرار دارد و اختلال در شبکه اجتماعی کلاب هاوس از 4 بعدازظهر روز گذشته دیده شده است. جهرمی در این گروه تاکید کرد که اختلال روی این شبکه در حال بررسی است؛ اما گفتن اینکه این شبکه فیلتر است تشویش و تهدید است.

پیگیریهای پیوست از وزارت ارتباطات نیز نشان می‌دهد که کلاب هاوس در مخابرات ایران و همراه اول و ایرانسل از دسترس خارج شده است. یک منبع آگاه در وزارت ارتباطات گفت که هیچ دستور قضایی رسمی برای فیلتر کلاب‌هاوس دریافت نشده و این اختلال هم عادی به نظر نمی‌رسد. وزارت ارتباطات تاکید می‌کند که در حال بررسی این موضوع است.

همچین هفته گذشته نیز محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در مورد فیلتر شبکه اجتماعی، کلاب‌هاوس گفته بود که راجع به فیلترینگ کلاب‌هاوس تصمیم‌گیری نشده است. کلاب هاوس شبکه گفت‌وگو محور بر مبنای صوت در یک ماه اخیر بین کاربران و با عضویت برخی سیاست‌مداران از وزیر امور خارجه گرفته تا وزیر ارتباطات و رئیس بانک مرکزی و برخی از مشاوران و اقتصاد‌‌دان‌های مطرح کشور بسیار داغ شده بود.

به گزارش شرق، وزارت ارتباطات در واکنش به احتمال فیلتر شدن کلاب‌هاوس گفت: اختلال‌ در این شبکه عادی نیست.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات می‌گوید اختلال کلاب‌هاوس در شبکه همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به ما گزارش شده و بررسی‌ها حاکی از صحت گزارشها دارد. تا الان می‌توانم اینگونه بگویم که ادامه این اختلالها عادی نیست.

هادیان اعلام می‌کند آنچه ما اطلاع داریم بحث انسداد کلاب‌هاوس در کارگروه تعیین مصادیق حتی مطرح هم نشده و تا کنون از صدور حکم قضایی هم در این باره اطلاعی نداریم و چنین حکمی نیز به وزارت ارتباطات واصل نشده است.

مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات تاکید می‌کند اپراتورهای مذکور در پاسخ سازمان تنظیم مقررات، دریافت حکم یا اختلال عمدی را رد می‌کنند در حالی که شواهد حاکی از وجود اختلالی جدی است.

او معتقد است به هر حال، مبنا قانون است و ایجاد اختلال عمدی مطابق قانون مجازات اسلامی تا دو سال حبس در پی دارد. اگر اثبات شود اختلال انجام شده عمدی است، مرتکبان این اقدام با مجازات قانونی مواجه خواهند بود.

این اتفاقات در حالی رخ داد که صبح دیروز وزیر ارتباطات مشکل استفاده از کلاب هاوس را به اختلال در شبکه همراه اول ربط داده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش یکی از کاربران توئیتر در صفحه شخصی خود توئیتی را درباره مشکلات کلاب هاوس روی اینترنت اپراتور همراه اول برای محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فضای مجازی منتشر کرد و نوشت: "اتصال به آدرس کلاب هاوس روی اپراتور همراه اول با اختلال همراه است. به همین دلیل کاربران کلاب‌هاوس روی اینترنت این اپراتور با مشکل مواجه‌اند. "

در همین راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با انتشار توئیتی پاسخ این کاربر را داد که در ادامه می‌توانید متن و توئیت منتشر شده محمدجواد آذری جهرمی را مشاهده کنید.

"ممنونم میلاد جان. بله، سازمان تنظیم هم همین گزارش رو ارائه داده، البته در همراه اول نیز برای همه مناطق کشور این اشکال دیده نمی‌شود و مشخص است تنها برخی از سرور‌های DNS اون‌ها مشکل دارد. موضوع به همراه اول منعکس و در حال پیگیری هست."

توییت وزیر ارتباطات

به گزارش ایسنا، در تازه ترین تحول کلاب‌هاوس از طریق شبکه‌ی ایرانسل به صورت مجدد در دسترس قرار گرفت.

در تازه ترین واکنش و به گزارش انتخاب، مدیرکل حوزه ریاست مدیرعامل همراه اول درباره اختلال کلاب هاوس در این اپراتور گفت: هیچ حکم یا دستوری مبنی بر فیلتر کلاب‌هاوس به ما واصل نشده است. ما اختلالی در همراه اول نداریم.

در شرایطی که همچنان گمانه زنی های ضد و نقیض درباره کلاب هاوس ادامه دارد، یک نماینده مجلس یازدهم در توییتر از با استدلالی عجیب از فیلترینگ کلاب هاوس دفاع کرد.

امان الله حسین پور، نماینده اسفراین، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: به طور کلى بحث فضاى محازى بحث حساسى است. در یک طرف ترازو آزادى استفاده براى عموم و ارتباطات جهانى، و در طرف دیگر ضرورت نظارت سازمان یافته بر استفاده مطرح است. در شرایط حساس کنونى، فیلتر کردن کلاب هوس تصمیم درست و منطقى است.

امان الله حسین پور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها