کد خبر: 475698
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۴:۴۶:۴۸
| |

سودان:

ابتکار عمل امارات را برای تقسیم اراضی نمی‌پذیریم

«مالک عقار» عضو شورای حاکمیت انتقالی سودان ابتکار عمل امارات را برای حل و فصل بحران بین این کشور و اتیوپی در منطقه مرزی «فشقه» رد کرد.

ابتکار عمل امارات را برای تقسیم اراضی نمی‌پذیریم
کد خبر: 475698
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۰ ۱۴:۴۶:۴۸

اعتمادآنلاین| به گزارش روز جمعه خبرگزاری «روسیا الیوم» عقار گفت: امارات کشوری که در آن سوی دریاها واقع شده است قصد دارد تا سرزمین ما را تقسیم کند و خارطوم آن را نمی پذیرد زیرا این موضوع پیامدهایی را برای این منطقه ایجاد می کند.

به گزارش ایرنا، سودانی ها پیشتر نیز به دلیل آنچه دخالت امارات متحده عربی در امور کشورشان خواندند در مقابل سفارت آن کشور در خارطوم تظاهرات کرده بودند.

عقار افزود: بحران کنونی این منطقه دستاورد دولت مخلوع عمر البشیر است و پیش از او هیچ مناقشه ای در این منطقه وجود نداشت.

از نوامبر (آذر) گذشته با استقرار مجدد ارتش سودان در منطقه مرزی فشقه و بازپس گیری 95٪ از زمین های حاصلخیز که توسط کشاورزان اتیوپیایی تحت حمایت شبه نظامیان مسلح مورد بهره برداری قرار می گرفت، تنش بین سودان و اتیوپی حاکم شده است.

ابتکار عمل امارات در پایان دادن به این درگیری ها ارائه راهکاری مبنی بر تقسیم اراضی کشاورزی این منطقه میان دو کشور سودان و اتیوپی بود که با واکنش تند سودان مواجه شد.


سودان این منطقه مرزی را جزء سرزمین خود می داند و امارات را به دخالت در آن متهم می کند.

این منطقه در ماه‌های اخیر شاهد درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای سودانی و اتیوپیایی بوده که هر دو طرف همدیگر را به تشدید تنش‌ها و خشونت متهم می‌کنند.

در ماه ژانویه دو کشور در خارطوم با یکدیگر گفت و گو کردند. اتیوپی در آن زمان اعلام کرد که تا پیش از خروج نیروهای سودان از مناطق مورد اختلاف هیچ گونه مذاکراتی با سودان نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها