کد خبر: 475734
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۰۴:۰۵:۰۰
| |

حضور مسوولان در «کلاب‌هاوس» به شدت محکوم است

از آنجا که ما معادل فارسی این برنامه را داریم که از کیفیت بالایی برخوردار است، حضور مسوولان در این اپلیکیشن که یک برنامه خارجی و آمریکایی به حساب می‌آید، به شدت محکوم است

حضور مسوولان در «کلاب‌هاوس» به شدت محکوم است
کد خبر: 475734
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۰۴:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| دیروز محمود صادقی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: به سه اپراتور دستور داده‌اند در دسترسی کاربران به کلاب‌هاوس اختلال ایجاد کنند. از سوی دیگر امان‌الله حسینی‌پور نماینده اصولگرای مجلس از فیلترینگ کلاب‌هاوس حمایت کرد. او طی توئیتی اظهار کرد: «به طور کلی بحث فضای مجازی، بحث حساسی است. در یک طرف ترازوی آزادی استفاده برای عموم و ارتباطات جهانی و در طرف دیگر ضرورت نظارت سازمان‌یافته بر استفاده مطرح است. در شرایط حساس کنونی فیلتر کردن کلاب‌هاوس تصمیم درست و منطقی است.»


به گزارش جهان اقتصاد، معزی مسوول اطلاع‌رسانی دولت نیز ضمن تاکید بر عدم صدور دستور رسمی قضایی، از عزم گروهی برای انسداد یا اختلال در کلاب‌هاوس خبر داد.


حضور مسوولان در کلاب‌هاوس به شدت محکوم است


رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی در مورد موضع شورا درباره این برنامه گفت: شورا در چنین مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار نیست دخالت نمی‌کند. وظیفه شورا سیاستگذاری است و این بحث در حوزه اجرایی است که نهاد‌های ذی‌ربط و در راس آن وزارت ارتباطات است. کلاب‌هاوس معضل ملی ما نیست که شورا بخواهد به این مساله ورود پیدا کند و موضع‌گیری در خصوص آن در دستور کار شورا قرار بگیرد. وی در ادامه گفت: از آنجا که ما معادل فارسی این برنامه را داریم که از کیفیت بالایی برخوردار است، حضور مسوولان در این اپلیکیشن که یک برنامه خارجی و آمریکایی به حساب می‌آید، به شدت محکوم است.

جلیلی درباره پیشنهاد جایگزین برای کلاب‌هاوس گفت: برنامه‌های داخلی زیادی مثل skyroom وجود دارد که آموزش مدارس و آموزش بسیاری از دانشگاه‌ها را برگزار می‌کند که تولید‌کنندگان آن ایرانی هستند و در داخل از آن میزبانی می‌شود. وی گفت: سایر پیام‌رسان‌هایی که امکان تعامل صوتی و تصویری را دارند، اگر تصویر آن را حذف کنیم به پیام‌رسان صوتی تبدیل می‌شود!


کلاب‌هاوس مساله ملی نیست که به آن ورود کنیم


این عضو شورای عالی فضای مجازی در مورد فیلتر کردن کلاب‌هاوس گفت: مساله اصلی ما فیلتر شدن این برنامه نیست. مساله اصلی ما این است که مسوولان ما این قدر برون‌گریز نباشند یعنی نگاه وزیر ارتباطات به خارج از کشور نباشد و از بچه‌های داخل ایران حمایت ویژه‌ای به عمل آید که حس و امید بالایی در جوانان ما به وجود بیاید و اگر سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام دادند خیال‌شان از بابت حمایت وزیر ارتباطات راحت باشد. مشکل اصلی ما این است که وزیر ارتباطات و وزیر امور خارجه و رییس فضای انرژی اتمی ما نه تنها حمایتی نمی‌کنند بلکه از به وجود آمدن چنین برنامه‌ای خوشحال و ذوق‌زده می‌شوند.


جلیلی در پایان در مورد آینده کلاب‌هاوس اظهار کرد: این اپلیکیشن، برنامه جدیدی نیست و هر پیام‌رسانی این سرویس را دارد که بتوانیم در آن جلسه و گفت‌وگوهایی برگزار کنیم و دلیل طرفداری از این اپلیکیشن به این علت است که این نرم‌افزار، یک نرم‌افزار آمریکایی است و در خارج میزبانی می‌شود و نوعی جوگیری اتفاق افتاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها