کد خبر: 475817
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۰۹:۱۱:۰۰
| |

پیش بینی فوت روزانه 500 تا 600 نفر در 2 هفته اول اردیبهشت ماه

مسعود یونسیان عضو کمیته واکنش سریع کووید 19 کشور اظهار کرد: در دو تا سه هفته آینده روند فوتی های کرونا همچنان افزایش پیدا خواهد کرد و احتمال مرگ روزانه 500 تا 600 نفر طی روز‌های آینده دور از انتظار نیست و با وجود اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی 10 روزه موارد بستری و فوتی‌ها در هفته‌های آینده افزایش پیدا خواهند کرد.

پیش بینی فوت روزانه 500 تا 600 نفر در 2 هفته اول اردیبهشت ماه
کد خبر: 475817
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۰۹:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود یونسیان عضو کمیته واکنش سریع کووید 19 کشور اظهار کرد: روند کرونا در همه استان‌ها به جز خوزستان افزایشی است و روند بیماری با سرعت بسیار زیادی رو به افزایش است.

به گزارش دیده بان ایران، یونسیان بیان کرد: در دو تا سه هفته آینده روند فوتی های کرونا همچنان افزایش پیدا خواهد کرد و احتمال مرگ روزانه 500 تا 600 نفر طی روز‌های آینده دور از انتظار نیست و با وجود اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی 10 روزه موارد بستری و فوتی‌ها در هفته‌های آینده افزایش پیدا خواهند کرد.


عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید 19 بیان کرد: ابتکار عمل دست ویروس است و رفتار ما را کنترل می‌کند وبسیاری از مبتلایان و ما شاهد افزایش 3.7 درصدی موارد بستری در کشور هستیم باید توجه داشت وقتی تعداد موارد بستری 3.7 افزایش پیدا می‌کند به دلیل اشباع بیمارستان‌ها کیفیت خدمات کاهش پیدا می‌کند افزایش میزان فوتی‌ها بیش از 3.7 برابر خواهد بود.


یونسیان گفت: پیش بینی می‌کنیم در دو هفته اول اردیبهشت ماه حتی با وجود تعطیلی 10 روزه شاهد فوت 500 تا 600 نفر باشیم چرا که سیر صعودی بیماری و موارد سرپایی و بستری پیش از اعمال محدودیت‌ها آغاز شده است مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد و متاسفانه موج چهارم بیماری با روند افزایش مرگ و میر همراه است.

عضو کمیته واکنش سریع کووید 19 کشور گفت: نتایج اعمال هر محدودیت معمولا دو هفته بعد در مراجعان سرپایی، چهار هفته بعد در بیماران بستری و ماه بعد در موارد مرگ و میر مشخص می‌شود.


عضو هیأت علمی و متخصص اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: همه قوا و دستگاه‌ها باید دست به دست هم بدهند و به عنوان پشتوانه مصوبات ستاد مقابله با کرونا در اعمال محدودیت ها اقدام کنند و اگر برخورد لازم صورت نگیرد و محدودیت ها موثر نخواهد بود و روند بیماری همچنان افزایش پیدا خواهد کرد و موارد ابتلا، بستری و مرگ ومیر کرونا بالا خواهد رفت.


با توجه به شرایط بسیار خطرناک کنونی بیماری در کشورمان، همه دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های حاکمیتی باید با آرایشی تمام جنگی و با حداکثر توان در میدان نبرد با ویروس حاضر شوند.


در عین حال هر یک از ما اعم از مردم و مسئولان باید خود را به منزله سربازان این نبرد سهمگین قلمداد کنیم. امیدواریم با همکاری جدی دستگاه‌های اجرایی کشور در اعمال محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای آن‌ها و البته همراهی مسئولانه مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد توقف روند افسارگسیخته شیوع بیماری کووید-19 در کشور باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها