کد خبر: 475841
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۰:۰۱:۴۳
| |

طرح پنتاگون برای مقابله با افراط‌گرایی در ارتش آمریکا

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، «لوید آستین» رئیس پنتاگون اقداماتی فوری برای مبارزه با افراطگرایی در این وزارتخانه و ایجاد کارگروهی ویژه را اعلام کرده است.

طرح پنتاگون برای مقابله با افراط‌گرایی در ارتش آمریکا
کد خبر: 475841
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۰:۰۱:۴۳

اعتمادآنلاین| در این بیانیه آمده است: این گروه با عنوان «کارگروه مقابله با افراطگرایی» بر اجرای اقداماتی فوری و همچنین ارائه توصیه‌های میان‌مدت و بلندمدت برای ادامه این مساله نظارت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه همچنین گفته شد، این طرح شامل بررسی و به روزرسانی یک سری از قوانین وزارت دفاع می‌شود که بر مقابله بر افراطگرایی متمرکز هستند.

در بیانیه پنتاگون آمده است: بخش‌های نظامی، مقرراتی را به لیست‌های انتقال اعضای سرویس خود اضافه می‌کنند که شامل آموزش هدف‌گیری بالقوه اعضا توسط گروه‌های افراطی و همکاری با دیگر آژانس‌های فدرال برای ایجاد مکانیسمی است که از طریق آن کهنه سربازان فرصت می‌یابند هرگونه تماس احتمالی با یک گروه افراطی را گزارش کنند، در صورتی که چنین کار انجام دهند.

بر اساس این بیانیه، اقدامات اولیه شامل مواردی مانند عدالت و سیاست نظامی، قابلیت غربالگری، فرصت‌های آموزشی و آموزش و همچنین پشتیبانی از برنامه ویژه تهدیدات داخلی است.

این اطلاعیه به دنبال دستور ماه فوریه لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا برای تشکیل جلسه‌ای به منظور بررسی افراطگرایی در میان نیروهای مسلح ایالات متحده منتشر می‌شود. این مساله در پی بازداشت چندین عضو فعال ارتش آمریکا و کهنه سرباز به دلیل ایفای نقش در حمله مرگبار شش ژانویه به کنگره آمریکا بیشتر در کانون توجه قرار گرفت.

لوید آستین جمعه گفت: اکثر کسانی که در یونیفورم‌های ارتش خدمت می‌کنند و همکاران غیرنظامی آنها، با افتخار زیاد مشغول به کار هستند، اما هرگونه رفتار افراطگرایی در میان نیروها می‌تواند تاثیر بیش از حدی داشته باشد.

کارگروه مذکور پس از برگزاری اولین نشست خود در 14 آوریل باید ظرف 90 روز اولین گزارشش را تحویل دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها