کد خبر: 475880
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۱:۱۲:۱۸
| |

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دولت و رئیس‌جمهور خودشان را از ملت جدا ندانند / احزاب و شخصیت‌های سیاسی تلاش کنند تا مردم در انتخابات شرکت کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر دولت و رئیس‌جمهور خودشان را از ملت جدا بدانند و به جامعه القا شود که دوگانگی وجود دارد نمی‌تواند خوب باشد. هنوز چیزی از انتخابات سال 98 نگذشته که سطح مشارکت مردم در پایین‌ترین سطح بود که این یک هشدار است و دلیل آن هم این است که مردم از حاکمیت ناراضی هستند.

دولت و رئیس‌جمهور خودشان را از ملت جدا ندانند / احزاب و شخصیت‌های سیاسی تلاش کنند تا مردم در انتخابات شرکت کنند
کد خبر: 475880
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۱:۱۲:۱۸

اعتمادآنلاین| علی صوفی، وزیر تعاون دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره ویژگی‌های رئیس جمهور سیزدهم اظهار کرد: رئیس جمهور از هر جناح باید چند ویژگی عمومی داشته باشد؛ رئیس جمهور باید مردمی باشد به این معنا که تمام سیاست هایش مردم‌گرایانه بوده و هیچ فشاری به مردم وارد نشود و حتی فشار‌ها برداشته شود که شامل فشارهای خارجی و داخلی است؛ البته حاکمیت که رئیس جمهور نیز بخشی از آن است باید با هم همکاری کنند تا این مشکلات حل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صوفی افزود: دولت آینده باید ایران هراسی را با توجه به مذاکراتی که انجام می‌دهد کامل از بین ببرد و بتواند منافع ملی کشور را تامین کند. در حال حاضر تهدیداتی علیه منافع ملی ما وجود دارد که باید آن‌ها را برطرف کرد و دولت و سیاست خارجی‌اش باید توان آن را داشته باشد که در سطح بین المللی تاثیرگذار بوده که اهمیت زیادی دارد.

صوفی ادامه داد: این موضوعات می‌تواند در کار مردم و کشور گشایش ایجاد کند که با کاهش تورم و بهتر شدن وضعیت مردم همراه است. اولویت اول رئیس جمهور باید این باشد که مدیریت واحدی را در کشور پایه گذاری کرده و سعی کند با 2 قوه دیگر به وحدت برسد و تعامل داشته باشد. در سایه این تعامل اتفاقات خوبی رخ می‌دهد که می‌تواند به سود مردم باشد.

فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در مواقع لزوم باید با استفاده از این منابع گشایش را ایجاد کنند و در نتیجه سیاست‌ها به نحوی باشد که از بحران اقتصادی عبور کنیم. به نحو دیگر باید در داخل کشور تنش زدایی صورت بگیرد و هم در سطح بین المللی مدیریت خوبی داشته باشیم.

وی افزود: اگر دولت و رئیس جمهور خودشان را از ملت جدا بدانند و به جامعه القا شود که دوگانگی وجود دارد نمی‌تواند خوب باشد. هنوز چیزی از انتخابات سال 98 نگذشته که سطح مشارکت مردم در پایین‌ترین سطح بود که این یک هشدار است و دلیل آن هم این است که مردم از حاکمیت ناراضی هستند. برای جلب مشارکت مردم، همه و همه و صدا وسیما تلاش کنند. همه احزاب و شخصیت‌های سیاسی باید همه تلاش شان را به کار بگیرند که مردم را ترغیب کرده تا در انتخابات شرکت کنند. نهاد‌های نظارتی و شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها نقش مهمی دارند و باید تغییراتی انجام شود که مردم آن را حس کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها