کد خبر: 475885
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۱:۱۸:۵۶
| |

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی:

پروژه‌های فنون هسته‌ای به‌رغم تحریم‌ها مورد پیگیری است / معرفی 133 دستاورد در حوزه‌های مختلف فنون هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: خوشبختانه در حال حاضر به‌رغم همه محدودیت‌ها و فشار‌های ناشی از اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه از سوی بدخواهان ایران اسلامی، طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه‌های متعدد علوم و فنون هسته‌ای با قدرت و صلابت مورد پیگیری قرار گرفته است.

پروژه‌های فنون هسته‌ای به‌رغم تحریم‌ها مورد پیگیری است / معرفی 133 دستاورد در حوزه‌های مختلف فنون هسته‌ای
کد خبر: 475885
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۱:۱۸:۵۶

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی امروز در پانزدهمین سالروز ملی فناوری هسته‌ای طی اظهاراتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انرژی هسته‌ای، گفت: خوشبختانه در حال حاضر به رغم همه محدودیت‌ها و فشار‌های ناشی از اعمال تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه از سوی بدخواهان ایران اسلامی، طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در حوزه‌های متعدد علوم و فنون هسته‌ای با قدرت و صلابت مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: پس از تصویب قانون و اجرای دقیق مفاد آن این حقیقت بر همگان هویدا شد که زیرساخت‌های این صنعت ملی با وسواس بسیار حفظ شده و چنانچه مقامات و تصمیم‌سازان ارشد نظام امری را به مسئولان صنعت هسته‌ای تفویض کنند در زمانی کوتاه هنگامه‌ای عظیم به پا خواهد شد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: معرفی 133 دستاورد در حوزه‌های مختلف در بخش صنعت، سلامت و کشاورزی گواهی روشن بر این مدعاست که این کاروان را سر باز ایستادن نیست.

صالحی به چند نمونه از این دستاورد‌ها اشاره کرد از جمله تولید سانتریفیوژ مورد نیاز مرکز انتقال خون، تولید صنعتی تیتانیوم گرید پزشکی مورد استفاده در ساخت ایمپلنت‌های کاشتنی در بدن انسان و تولید چند رادیوداروی جدید.

وی به عزم راسخ متخصصان حوزه علوم و فنون هسته‌ای در کوانتوم اشاره کرد و گفت: یکی از ثمرات دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، سرریز دانش هسته‌ای و زمینه‌سازی برای شکوفایی دیگر صنایع راهبردی و علوم راهبردی در ایران اسلامی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بر سر آن هستیم که طبق پایبندی به قوانین و تعهدات بین‌المللی و تعامل با جهان براساس سه مولفه عزت، حکمت و مصلحت بر توفیقات و دستاورد‌های خود بیفزایم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها