کد خبر: 475914
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۲:۳۲:۵۶
| |

گیلان، چهارمین استان پرتردد کشور در تعطیلات نوروز

فریبرز مرادی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی چهارمین استان پرتردد کشور بودیم، گفت: بیشترین سهم تردد در محورهای استان بعد از خودروهای پلاک بومی، متعلق به خودروهای استان های تهران، مازندران، البرز و قزوین است.

گیلان، چهارمین استان پرتردد کشور در تعطیلات نوروز
کد خبر: 475914
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۲:۳۲:۵۶

اعتمادآنلاین| مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی چهارمین استان پرتردد کشور بودیم، گفت: بیشترین سهم تردد در محورهای استان بعد از خودروهای پلاک بومی، متعلق به خودروهای استان های تهران، مازندران، البرز و قزوین است.

فریبرز مرادی با اشاره به تردد بیش از دو میلیون و 428 هزار دستگاه خودرو در راه های استان گیلان، گفت: این استان با متوسط تردد ساعتی 620 وسیله نقلیه در ساعت چهارمین استان پرتردد کشور در طرح نوروزی سالجاری بوده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار دریافتی از 42 دستگاه ترددشمار استان در مدت یاد شده، یک میلیون و 255 هزار و 662 دستگاه وسیله نقلیه وارد استان شد که این تعداد ورودی خودرو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 282 درصد افزایش را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از لحاظ تعداد خودروهای ورودی به استان در نوروز رتبه دهم کشور را داریم، گفت: بیشترین ورودی به استان گیلان مربوط به روز دوم فروردین ماه با تعداد 73 هزار و 949 وسیله نقلیه بوده است.

مرادی، بیشترین میزان ورودی را از طریق محور آزادراه قزوین - رشت با میزان تردد 530 هزار و 476 وسیله نقلیه و پس از آن محور رامسر - چابکسر با میزان تردد 395 هزار و 220 وسیله نقلیه عنوان کرد و ادامه داد: در همین مدت یک میلیون و 172 هزار و 637 دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شده است که نسبت به سال گذشته 250 درصد افزایش در خروج از استان را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان خروجی در طرح نوروزی امسال از طریق محور آزادراه رشت - قزوین با میزان تردد 413 هزار و 499 دستگاه وسیله نقلیه ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: در ایام نوروز محور آستانه اشرفیه - لاهیجان در مجموع رفت و برگشت متوسط تردد ساعتی 3112 وسیله نقلیه در ساعت، پرترددترین محور استان بوده است.

وی بیشترین سهم تردد در محورهای استان را طی نوروز در محورهای استان بعد از خودروهای پلاک بومی متعلق به خودروهای استان های تهران، مازندران، البرز و قزوین عنوان کرد و یادآور شد: طی این مدت به 7082 تماس برقرار شده با سامانه 141 استان برای اطلاع از وضعیت راه ها و یا ثبت شکایات پاسخ داده شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها