کد خبر: 475917
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مکس فرشتپن، کابوس جدید همیلتون و مرسدس

عملکرد ردبول باعث ترس مرسدس و لوئیس همیلتون شده است. آنها چندان امیدوار نیستند بتواند نتایج درخشان فصل قبل را دوباره تکرار کنند. گرندپری بحرین به خوبی نشان داد سرعت ماشین‌های ردبول در این فصل بسیار بالاست و مرسدس نمی‌تواند رقیبی جدی برای آنها باشد.

مکس فرشتپن، کابوس جدید همیلتون و مرسدس
کد خبر: 475917
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تیم مرسدس با وجود تلاش خیره‌کننده لوئیس همیلتون در گرندپری بحرین و قهرمانی در اولین مسابقه فصل، طبق آمار اعلام‌شده، عملکردی ضعیف‌تر نسبت به ردبول داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، عملکرد ردبول باعث ترس مرسدس و لوئیس همیلتون شده است. آنها چندان امیدوار نیستند بتواند نتایج درخشان فصل قبل را دوباره تکرار کنند. گرندپری بحرین به خوبی نشان داد سرعت ماشین‌های ردبول در این فصل بسیار بالاست و مرسدس نمی‌تواند رقیبی جدی برای آنها باشد.

فرشتپن در تمرینات پیش‌فصل حسابی خوش درخشیده و همین موضوع همیلتون و تیم مرسدس را نگران کرده است. فرشتپن این روزها حسابی سرحال است و از طرفی دیگر تغییراتی که در بخش آیرودینامیک خودروها به وجود آمده باعث شده خودرو مرسدس کندتر از ردبول باشد.

مرسدس و ردبول

مدیران فنی مرسدس معتقدند تغییرات اعمال‌شده خودرو آنها را در معرض آسیب قرار داده است. مرسدس این تغییرات را به نفع ردبول دانسته و اعلام کرده مطمئن نیست بتواند تا پایان فصل جدید این رقابت‌ها به یک تعادل نسبی برسد.

در چنین شرایطی باید منتظر ماند و دید آیا قهرمان هفت دوره فرمول یک می‌تواند از عنوان قهرمانی خودش در هفتاد و یکمین دوره این رقابت‌ها دفاع کند یا خیر. این در حالی است که مدیران فرمول یک قوانین سختگیرانه‌ای برای تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها تعیین کرده‌اند، قوانینی که می‌تواند شرایط را برای مرسدس سخت کند.

اگرچه مرسدس در یک دهه گذشته همیشه جزو تیم‌های برتر فرمول یک بوده، اما روزهای سختی را هم پشت سر گذاشته. روزهایی که شرایط ‌چنان‌که باید برایشان پیش نرفته است. یکی از اعضای فنی مرسدس امیدوار است ردبول در فصل جاری بیشتر از این پیشرفت نکند و در همین سطح کنونی باقی بماند.

هوندا فرمول یک

تجربه 2018 به کمک مرسدس می‌آید؟

مرسدس در سال 2018 نیز روزهای سختی را گذراند. در آن سال فراری یک خودرو فوق‌العاده داشت و با آن خودرو مرسدس را به چالش کشیده بود. اتفاقی که باعث شد روحیه جنگندگی در تیم مرسدس بیشتر شود و از همین رو آنها قهرمانی در این رقابت‌ها را جشن گرفتند. حالا آنها در سال 2021 به یک چالش جدید دعوت شده‌اند؛ چالشی که می‌تواند برای مرسدس مفید باشد.

اندرو شوولین مدیر مهندسین پیست مرسدس معتقد است همکارانش در این تیم باید با هم متحد شوند و روحیه جنگندگی خود را بازیابند.

فرمول یک

او در این باره می‌گوید: «مرسدس در شرایط سختی قرار دارد. ردبول عملکردی فوق‌العاده دارد و تیمی تیزبین و متمرکز است. آنها اشتباه زیادی مرتکب نمی‌شوند. فرشتپن یک راننده فوق‌العاده است و همین هم رقابت با آنها را سخت می‌کند. آنها به خوبی پیشرفت کرده‌اند. ردبول هر فصل بهتر از قبل می‌شود و عملکرد بسیار خوبی در رقابت‌ها به ثبت می‌رساند. بنابراین باید بگویم هرچند ما در بحرین قهرمان شدیم، اما باید قبول کنیم فصلی سخت در انتظار مرسدس و لوئیس همیلتون خواهد بود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها