کد خبر: 475922
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۲:۴۶:۳۷
| |

سیر صعودی بستری های کرونایی در گیلان، بعد از سفرهای نوروزی / حال 90 نفر وخیم است

حسن رخشاد، مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، با بیان اینکه 13 شهرستان از 17 شهرستان گیلان وضعیت قرمز کرونایی دارد، عنوان کرد: در حال حاضر 710 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال 90 نفر وخیم است.

سیر صعودی بستری های کرونایی در گیلان، بعد از سفرهای نوروزی / حال 90 نفر وخیم است
کد خبر: 475922
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۲:۴۶:۳۷

اعتمادآنلاین| مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، با بیان اینکه 13 شهرستان از 17 شهرستان گیلان وضعیت قرمز کرونایی دارد، عنوان کرد: در حال حاضر 710 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال 90 نفر وخیم است.

دکتر حسن رخشاد، با اشاره به روند افزایشی بستری های کرونا در استان گیلان، متاسفانه از نخستین روز سال جدید تاکنون تعداد بیماران بستری در گیلان به صورت نگران کننده افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته 140 بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم، افزود: در حال حاضر 710 بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال 90 نفر وخیم است.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، سیر صعودی بستری ها را نشانه بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در ایام نوروز دانست و تصریح کرد: متاسفانه مسافرت ها به گیلان اثرات خودش را گذاشت.

رخشاد، با بیان اینکه حضور مردم در میهمانی ها و دورهمی ها و دید و بازدیدهای نوروزی موجب چرخش بیماری در استان شده است، گفت: شاهد کاهش ماسک زدن ها در ایام نوروز بودیم و بعد از روز طبیعت در 13 فروردین، اکنون در دوره دو هفته ای کمون بیماری کرونا هستیم و لذا تا هفته دیگر انتظار افزایش بیماران را داریم.

وی از مردم خواست به ویژه طی هفته پیش رو پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و خاطرنشان کرد: رعایت قرنطینه خانگی و ماسک زدن و خودداری از دورهمی و رفتن به اماکن شلوغ بسیار مهم است تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، با بیان اینکه 13 شهرستان از 17 شهرستان گیلان وضعیت قرمز کرونایی دارد، عنوان کرد: از امروز مشاغل گروه دو، سه و چهار در شهرستان های قرمز با تعطیلی مواجه خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها