محمدحسن آصفری، نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی مطرح کرد:

توانایی ایران برای صادرات تجهیزات دفاعی به سایر کشورها / ایران در طول 42 سال تجیهزات دفاعی را بومی‌سازی کرده است

نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی گفت: ایران توانسته است با تولید تجهیزات و امکانات دفاعی در کشور، امنیتی مناسب برای خود در منطقه ایجاد کند، از این رو این آمادگی وجود دارد که تجهیزات به سایر کشورها نیز صادر شود.

توانایی ایران برای صادرات تجهیزات دفاعی به سایر کشورها / ایران در طول 42 سال تجیهزات دفاعی را بومی‌سازی کرده است
کد خبر: 476006
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۱ ۱۷:۲۹:۵۱

اعتمادآنلاین| محمدحسن آصفری با اشاره به توانایی ایران برای صادرات تجهیزات دفاعی به سایر کشورها، گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته است با تولید تجهیزات و امکانات دفاعی در کشور، امنیتی مناسب برای خود در منطقه ایجاد کند، از این رو این آمادگی وجود دارد که تجهیزات به سایر کشورها نیز صادر شود.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: ایران این آمادگی را دارد که تسلیحات و ابزار دفاعی مورد نیاز کشورهای همسایه و همپمیان خود را براساس توان داخلی تامین کند، چرا که اعتقاد داریم آرامش و امنیت متعلق به همه کشورهای منطقه است.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته است بعد 42 سال بنیه دفاعی خود را بومی سازی و تمام تجهیزات دفاعی را تولید کند این توانایی بدون هیچگونه وابستگی به کشورهای غربی بود و آماده هستیم تجهیزات خود را در اختیار کشورهای همسایه برای تقویت بنیه دفاعی شان قرار دهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: با توانمندی ایران دیگر لازم نیست دیگران برای کشورهای منطقه ایجاد امنیت کنند، چرا که آنها نه تنها به دنبال ایجاد امنیت نیستند بلکه خواهان ناامنی در منطقه هستند.

وزیر دفاع با بیان اینکه «طی سال‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تحریم‌های ظالمانه و فشارهای سنگین در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های چشمگیر و فراوان داشته است»، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اکتبر 2020 تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران به ‌موجب قطعنامه شورای امنیت به پایان رسید و ما در امر صادرات اقلام و تجهیزات دفاعی هیچ مشکلی نداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها