ملک‌محمدی، مربی سابق تیم ملی جودو:

تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تبدیل به زنگ تفریح رقبای خود شده بود

مربی سابق تیم ملی جودو با اشاره به عملکرد ملی‌پوشان گفت که تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تبدیل به زنگ تفریح رقبای خود شده بود.

تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا تبدیل به زنگ تفریح رقبای خود شده بود
کد خبر: 476046
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۰۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حامد ملک‌محمدی، مربی سابق تیم ملی جودو در خصوص عملکرد تیم ملی جودو در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: عملکرد تیم مشخص است و حتی اگر جودوکار نباشیم و به عنوان بیننده نیز مسابقات را پیگیری می‌کردیم متوجه می‌شدیم که در قهرمانی آسیا زنگ تفریح بودیم. چین هیچ وقت مقابل ما جودو نداشته و تاکنون کدام یک از جودوکاران ما به چین باخته است؟ در مسابقات قرقیزستان شاهد باخت به چین بودیم. زمانی که ما در تیم ملی بودیم آرزو داشتیم با حریفانی از مالدیو، قطر یا کویت روبه‌رو شویم، اما در حال حاضر ما جای این کشورها را گرفته‌ایم.

به گزارش تسنیم،‌ وی در خصوص اعتراض‌هایی که به انتخاب ملی‌پوشان داشت، گفت: قصد توهین به ورزشکاری را ندارم، اما می‌خواهم فنی صحبت کرده و واقعیت‌ها را بگویم. باید تیمی را برای حضور در مسابقات انتخاب می‌کردیم که از حیثیت و برند جودو ایران دفاع می‌کرد و پرچم کشورمان را بالا می‌برد یا حداقل بدون کسب مدال طلا در شأن ایران کار می‌کرد، اما یا من معنی جوانگرایی را خوب متوجه نشدم یا دوستان چیزی از جوانگرایی نمی‌دانند. جوانگرایی یعنی ورزشکار 30 ساله داری که همه حریفان خود را شکست داده است، اما رفته رفته جودو او رو به اتمام است، در این شرایط بدون کنار گذاشتن او، یک جوان را در کنارش اعزام می‌کنیم تا وقتی جودو را کنار گذاشت از صفر شروع نکنیم.

مربی سابق تیم ملی جودو خاطرنشان کرد: دوستان با شعار جوانگرایی تیم ملی بزرگسالان که میانگین سنی آنها 23 تا 24 سال بود را کنار گذاشتند و این نفرات را اعزام کردند. حمید ملک‌زاده، فتحی‌پور و ابوالفضل محمودی متولد 77، پوریا شکری متولد 76 و محمد ملک‌محمدی متولد 74 را که میانگین سنی‌شان 23 یا 24 را کنار گذاشتند و با شعار جوانگرایی 4 ورزشکاری را اعزام کردند که تازه وارد رده سنی بزرگسالان شدند. نفراتی که 22 ساله هستند با شعار جوانگرایی جایگزین تیمی شدند که میانگین سنی آن 24 سال بود.

ملک‌محمدی افزود: هیچ کدام از جوانانی که به این مسابقات اعزام شدند مدال کشوری ندارند و اگر مسابقه انتخابی برگزار کنیم نه تنها به ورزشکار تیم ملی بلکه مقابل هم رده خود در ایران مغلوب می‌شوند. داستان این اعزام این بود که اگر بزرگسالان به این مسابقات می‌رفت و مغلوب می‌شد دوستان زیر فشار قرار می‌گرفتند و با این کار به دنبال این بودند که در صورت عدم نتیجه‌گیری فشاری روی آنها نباشد و بگویند جوانگرایی کردیم و در حال حاضر نیز روی این موضوع مانور می‌دهند. تیم ملی اصلی که که سرمایه جودو بود و دلارها هزینه آنها شده بود را کنار گذاشتند و ورزشکاران هفتم، هشتم ایران را به عنوان جوانگرایی اعزام کردند.

وی در پاسخ به سؤال که با توجه به نزدیکی مسابقات جهانی پتانسیل حضور در این رویداد را خواهیم داشت، گفت: پتانسیل حضور در این مسابقات را نه در بزرگسالان و نه در جوانان نداریم. دوستان در فدراسیون و شورای فنی بدون اینکه بخواهم، من را به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب کردند، اما زمان مسابقات بدون هماهنگی، تیم ملی را کنار گذاشتند و این تیم را با مربی جوانان اعزام کردند که نتیجه آن این شد. اگر تیم ملی بزرگسالان اعزام شده بود امیدی در بچه‌ها زنده می‌شد.

ملی‌پوش سابق جودو ایران افزود: در حال حاضر با این تصمیم فدراسیون همچنان تعلیق هستیم و امید را در دل بچه‌های بزرگسال که 18 ماه منتظر رفع تعلیق بودند و در شرایط سنی مناسبی قرار داشتند، سوزاندیم. فرصت نداشتن برای برگزاری انتخابی بهانه بود و اگر دوستان به من می‌گفتند با بررسی مسابقات کشوری، لیگ و جایزه بزرگ در هر وزن 4،5 نفر را دعوت و در کمتر از 24 ساعت تیم ملی را انتخاب می‌کردیم. در کنار تیم ملی اگر دوست داشتیم این نفرات را نیز برای جوانگرایی اعزام می‌کردیم.

ملک‌محمدی در پاسخ به این سوال که قرارداد او با تیم ملی تا چه زمانی بوده است، گفت: این تیم قبل از سال 1400 انتخاب شد و حکم مربیگری من نیز تا پایان سال 1399 بود. قرار بود در این مسابقات تیم بزرگسالان اعزام شود و باید از مربیان تیم ملی نظر می‌خواستند. این تیم در سال 1399 انتخاب شد و اگر می‌خواستند،‌ در نصف روز تیمی به حق را انتخاب و تحویل آقایان می‌دادم. اگر تیم بزرگسالان به قهرمانی آسیا اعزام شده بود می‌توانستیم از همین مسابقات دو، سه بازیکن را برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب کنیم.

وی در خصوص اینکه در صورت حضور تیم بزرگسالان احتمال کسب مدال وجود داشت، تاکید کرد: با قرعه‌‌ای که بچه‌ها داشتند، اگر تیم ملی بزرگسالان در این مسابقات حاضر می‌شد، احتمال کسب یک یا دو مدال را داشتیم. اگر تعلیق نبودیم و در مسابقات برون مرزی شرکت می‌کردیم که شانس 3،4 مدال داشتیم، چون این تنها مسابقات قهرمانی آسیا بود که سطح آن بسیار پایین بود و دلیل عدم موفقیت ما ضعف بچه‌ها بود. بریمانلو راحت‌ترین قرعه را داشت و می‌توانست مدال بگیرد. مطمئناً اگر بریمانلو در کنار چند جودوکار خوب قرار می‌گرفت، عملکرد بهتری داشت و دیگر تحت این فشار روحی و روانی قرار نمی‌گرفت. دوستان با این کار بریمانلو را نیز خراب کردند در حالی که می‌توانستند با سیاست بهتر اتفاقات خوب را رقم بزنند.

مربی سابق تیم ملی جودو با انتقاد از انتخاب مصطفی کریمی به عنوان مدیر تیم‌های ملی تصریح کرد: کریمی کجای جودو بوده و چگونه کسی که در جودو حضور نداشته و خاک این رشته را نخورده و عرق نریخته برای این پست انتخاب شده است. کریمی دان افتخاری خود را در زمان تور جهانی جودو در ایران از درخشان گرفت. چنین فردی نمی‌تواند مدیر تیم‌های ملی باشد و کسی باید در این پست حضور داشته باشد که اهل فن باشد. چرا با وجود قهرمانان باید کریمی مدیر تیم‌های ملی باشد؟

ملک‌محمدی در پایان گفت: کریمی انسان بسیار باشخصیتی است، اما پست مدیرفنی تیم‌های ملی برای ایشان زیاد است و باید در هیئت رئیسه حضور داشته باشد و به فدراسیون نیز کمک کند. میراسماعیلی بداند اگر ما در انتخابات از ایشان حمایت کردیم به خاطر این بود که قهرمان بود و فکر می‌کردیم با توجه به زجری که کشیده، گزینه بهتری نسبت به رقیبش است. اگر او بخواهد به ورزشکاران ظلم کند چه توقعی از دیگران باید داشته باشیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها