ورود محموله‌های واکسن به معنی فراوانی واکسن نیست

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان این که هنوز خبری از فراوانی واکسن نیست، توجه جدی دولت به مشاغل آسیب‌دیده خصوصاً گردشگری را در قبال تعطیلی‌های ایجاد شده، ضروری می‌داند.

ورود محموله‌های واکسن به معنی فراوانی واکسن نیست
کد خبر: 476092
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۰۹:۱۸:۵۳

اعتمادآنلاین| «محمدصالح جوکار» به دنبال مطالبه عمومی در خصوص تزریق واکسن عمومی کرونا، اظهار می‌کند: محموله‌هایی از کشورهای دیگر مانند روسیه و هند وارد کشور شدند اما هنوز این مسئله به معنای فراوانی واکسن نیست و براساس اولویت‌بندی، کادر درمان و سپس گروه‌های پرخطر واکسیناسیون می‎شوند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این که واکسن ایرانی نیز در حال سیر روند تمامل خود است، می‌گوید: این واکسن نیز تا اواخر خرداد ماه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به عملکرد نامطلوب ستاد ملی کرونا در ایام نوروز، تصریح می‌کند: نباید اجازه مسافرت‌ها از سوی این ستاد داده می‌شد چرا که تبعات سفرهای داخلی و خارجی جدی بودند و این ستاد باید در بسته‌ای از تصمیمات، منجر به قطع زنجیره شیوع کرونا میشد.

وی اضافه می‌کند: دولت سختگیری‌های سال گذشته را در سال 1400 اعمال نکرد و این زنجیره قطع نشد، در غیر این صورت دچار مشکل نمی‎شدیم اما حالا دولت باید با کمک به مشاغل آسیب دیده، این موضوع را جبران کند.

لزوم حمایت‌های دولت از گردشگری آسیب دیده

این مسئول با تایید سفرهای خانوادگی و خارج از پروتکل و اقامت‌های غیرمجاز، به آسیب دیدگی صنعت گردشگری اشاره می‌کند و می‌گوید: بیش از یک سال و نیم از رکود و تعطیلی صنعت گردشگری می‌گذرد لذا باید حمایت‌های دولت برای این صنعت تشدید شود و فشار موجود بر هتل‌ها، بومگردی‌ها و سایر بخش‌های این صنعت آسیب دیده کاهش پیدا کند.

جوکار با اشاره به این که دستگاه‌های خدمات‌رسان و بانک‌ها باید از فشارهای خود بکاهند، بیان می‌کند: دولت باید جدی‌تر فشارهای وارده بر بخش‌های آسیب‌دیده از کرونا مانند گردشگری را به دستگاه‌های خدمات‌رسان تفهیم کند تا تداوم این وضعیت به شکست بیش از پیش این بخش‌ها منجر نشود.

وی با اشاره به این که دولت در قبال تعطیلی‌های ایجاد شده باید مشاغل آسیب دیده را به طور جدی دریابد، می‌گوید: وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم و دولت باید به مشاغل آسیب دیده کمک کند چرا که تعطیلی بدون پشتوانه حمایتی و کمک دولت کفایت نمی‌کند و لازم است تامین مالی از سوی دولت انجام شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند: مردم گناهی ندارند و مسئله امروز مسئله حاکمیت و دولت است و حتی باید مشاغلی مانند کارگران روزمزد و سایر مشاغل را در کنار اعمال محدودیت‌ها و ضرورت رعایت پروتکل‌ها مورد توجه قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها