کد خبر: 476100
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۰۹:۳۰:۰۵
| |

قالیباف مطرح کرد:

شفافیت اطلاعات اقتصادی با اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده

رئیس مجلس شورای اسلامی تصویب اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده را موجب شفافیت اطلاعات اقتصادی و دریافت عادلانه مالیات عنوان کرد.

شفافیت اطلاعات اقتصادی با اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده
کد خبر: 476100
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۰۹:۳۰:۰۵

اعتمادآنلاین| محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس و پس از اتمام رسیدگی مجلس به لایحه مالیات بر ارزش افزوده و رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس در این زمینه گفت: از یکایک نمایندگان و دوستانمان در کمیسیون اقتصادی تشکر می کنم. اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده از قوانین مادر و اساسی است که می تواند در اصلاحات اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد. خوشبختانه با همت شما نمایندگان، این قانون مراحل نهایی خود را طی کرد و ایرادات شورای نگهبان برطرف شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب شفافیت اطلاعات اقتصادی، دریافت عادلانه مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی می شود، گفت: اتفاق مهم این است که در این اصلاحیه ممیز محوری حذف و سامانه محوری مبنا قرار گرفته است. همچنین رسیدگی به حل اختلافات شفاف و عادلانه می شود. ضمن اینکه در قانون توجه خاصی به بخش خصوصی و تولید کننده ها در حوزه پرداخت مالیات شده و استرداد مالیات نیز تعیین تکلیف شده است.

رئیس مجلس ضمن قدردانی از دولت، وزارت اقتصاد و نمایندگان گفت: امیدواریم این قانون بتواند در بحث کسری بودجه امکان تامین هزینه های دولت از درآمدهای مالیاتی و گمرکی را فراهم کند و ما با تصویب چنین قوانینی به سمت اصلاحات اقتصادی گام برداریم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها