نیکزاد:

طرح جهش تولید و تامین مسکن کاری جهادی برای ساماندهی این بازار است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح جهش تولید و تامین مسکن گامی بلند برای ساماندهی بازار مسکن و ساخت مسکن با فعال کردن بخشهای مرتبط در این حوزه برداشته است.

طرح جهش تولید و تامین مسکن کاری جهادی برای ساماندهی این بازار است
کد خبر: 476185
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۲:۵۵:۲۰

اعتمادآنلاین| علی نیکزاد در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح جهش تولید و تامین مسکن بیان کرد: بر روی طرح جهش تولید و تامین مسکن کار زیادی انجام گرفت و در نهایت در جلسه چهارشنبه گذشته مجلس با 25 ماده و 33 تبصره به شورای نگهبان ارسال شد. از زمان تشکیل مجلس یازدهم احاد مردم به ویژه جوانان انتظار داشتند با توجه به افزایش سرسام آور قیمت مسکن در کلانشهرها مجلس ورود جدی به این حوزه داشته باشد. کمیسیون عمران نیز این موضوع را در اولویت خود قرار داد.

به گزاریش ایسنا، وی در ادامه اظهارکرد: متاسفانه ما شاهد بودیم ساخت مسکن در دولت تعطیل شده بود حتی این امر منجر به تذکر مقام معظم رهبری در چند جلسه شد. این امر منجر شد تا کمیسیون عمران با جدیت به این موضوع ورود کند و طرح جهش تولید و تامین مسکن را دنبال کند. تامین زمین و تخفیف در خدمات ساختمانی از جمله پروانه ساختمان از مواردی است که در این طرح دیده شده تسهیلات بانکی و اختصاص 40 درصد مانده تغییرات تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن از دیگر مواردی است که در این طرح دیده شده براساس این طرح سالانه دولت مکلف است یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن در شهر و روستاها بسازد. تشکیل شورای عالی مسکن از دیگر مواردی است گه در این طرح دیده شده است. تاسیس صندوق مالی برای ساخت مسکن و جمع آوری منابع در این صندوق گام مثبت دیگر در جهت کمک به ساخت مسکن بوده که در این طرح دیده شده است.

نایب رئیس مجلس در ادامه گفت: این قانون با تامین زمین و تخصیص تسهیلات مناسب فرصت ارزشمندی را برای ساخت مسکن فراهم کرده و وزارت نیرو و نفت و ارتباطات نیز با تامین تاسیسات زیربنایی در این مسیر همراه شوند. با این طرح کار جهادی در تولید مسکن برداشته شده و در اشتغالزایی و دور زدن تحریمها و خودکفایی در ساخت مسکن موثر است این قانون 136 رشته مرتبط با صنف ساختمانس را فعال می کند و بانک ‌مرکزی نیز مکلف است بر عملکرد بانکها به منظور تخصیص تسهیلات نظارت کنند. ان شاءالله با تایید این قانون از سوی شورای نگهبان و تبصره 18 قانون بودجه 1400 گام بلندی برای ساماندهی بازار مسکن برداشته خواهد شد.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا براساس شنیده ها شما در انتخابات ریاست جمهوری کاندید می شوید گفت: فعلا تا زمان ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری که 21 الی 25 اردیبهشت است فرصت باقیست و بهتراست صبر کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها