کد خبر: 476215
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۴:۴۱:۴۶
| |

لزوم قطع انشعابهای غیرشرب از شبکه شهری و خانگی اصفهان

رئیس مشترکین درآمد شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: در راستای مصرف بهینه آب مهمترین راهکار فوری و اساسی تفکیک و قطع انشعاب های غیرشرب از شبکه شهری و خانگی است.

لزوم قطع انشعابهای غیرشرب از شبکه شهری و خانگی اصفهان
کد خبر: 476215
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۴:۴۱:۴۶

اعتمادآنلاین| شهرام نخعی اظهار داشت: سال هاست یکی از مثال های معروف کارشناسان آب کشور، برای صرفه جویی در مصرف آب شرب، تشویق به عدم استفاده شهروندان از شبکه آب شهری برای شستشوی خود رو هاست؛ افرادی که به کارواش ها مراجعه می کنند با اندیشه شستشوی بهتر خودرو با کمترین آب ممکن و آب خام تصفیه نشده احساس بهتری دارند.

به گزارش خبرآنلاین، وی افزود: متاسفانه حدود 70 درصد کارواشهای استان از آب تصفیه شده شهری برای شستشوی خودروها استفاده می کنند و از آنجا که طبق استانداردهای موجود موظفند آب استفاده شده را بازچرخانی تصفیه و استفاده مجدد کنند و این فرایند را نیز انجام نمی دهند، میزان آب زیادی از آب تصفیه شده شهری با قابلیت شرب انسانی و یارانه دولتی شرب، صرف شستشوی خودروها شده و به فاضلاب تبدیل می شود که اثرات زیست محیطی ورود این فاضلاب به محیط زیست باقی می ماند.

رئیس مشترکین درآمد شرکت آب منطقه ای اصفهان تصریح کرد: کارواش های مذکور، انواع کارخانه ها و کارگاه های کوچک و بزرگ شهری یا روستایی و برخی صنایع بزرگ اطراف اصفهان برای مصارف شرب پرسنل خود از شرکت های آب و فاضلاب استان اصفهان انشعاب گرفته اند و در مواقع کم آبی، از آب مذکور برای مصارف صنعتی و کارگاهی خود استفاده می کنند.

وی اضفه کرد: این آمار در شهرستان های کویری استان به ویژه در مناطق کاشان و آران و بیدگل یا مناطق صنعتی اصفهان به شدت بالا بوده و حجم قابل توجهی از آب شرب خانگی را به خود اختصاص می دهد.

وی اضافه کرد: بنا به شرایط تنش آبی در سال جاری پیشنهاد می شود قبل از فرارسیدن فصل گرما، مسئولین آب استان با هدایت مدیریت بحران استانداری نسبت به شناسایی این واحد های صنعتی اقدام و نسبت به تامین آب آنها خارج از شبکه آب تصفیه شده شهری اقدام تا ضمن برطرف شدن این مشکل به طور اساسی، حجم قابل توجهی از آب را برای شرب هموطنان صرفه جویی کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها