به زودی اولین خاخام یهودیان در عربستان معرفی می‌شود

یک خاخام اسرائیلی اعلام کرد که به زودی وی اولین خاخام یهودی‌ها در عربستان خواهد بود.

به زودی اولین خاخام یهودیان در عربستان معرفی می‌شود
کد خبر: 476236
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۵:۳۴:۱۴

اعتمادآنلاین| خاخام یعکوف یسرائیل هرتزوگ، خاخام یهودی اسرائیلی می‌گوید که وی به زودی اولین خاخام یهودیان در عربستان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم،تسویکا کلاین، نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای برای روزنامه عبری‌زبان «مکور ریشون» نوشت: اقلیت یهودی از سال‌ها قبل در عربستان ساکن هستند اما در قرن گذشته حضور این یهودیان تقریبا به طور کامل ممنوع شد و یعکوف هرتزوگ که در قدس زندگی می‌کند می‌خواهد خاخام اصلی یهودیان در عربستان باشد. بی‌تردید به زودی صفحه جدیدی از روابط میان عربستانی‌ها و یهودیان گشوده خواهد شد.

وی افزود: عربستان بزرگترین کشور شبه جزیره عرب است و ساکنان آن 35 میلیون نفر هستند. این کشور وطنی برای صدها یهودی است که یا بیشترشان از نیروهای یهودی ارتش آمریکا مستقر در عربستان بوده یا دیپلمات‌های سفارتخانه‌های خارجی و تجار یهودی از سرتاسر جهان هستند. آنها طی سال‌های اخیر به عربستان مهاجرت کرده‌اند.

این نویسنده گفت: خاخام یعکوف یسرائیل هرتزوگ 44 ساله متأهل و پدر هفت کودک از ساکنان محله رمات شلومو در قدس است که در نهادهای دینی صهیونیستی بزرگ شده و از جامعه ارتدکس افراطی به مدرک خاخامی دست یافته است.

زمانی که از وی درباره نقشش در عربستان که بارها به آن سفر کرده، پرسیده شد، وی خودش را خاخام اصلی آنجا دانست و گفت که مسؤولان عربستانی او را به این شکل می‌شناسند.

مقامات اسرائیلی این خبر را تکذیب یا تأیید نکرده‌اند. عربستان نیز بیانیه‌ای در این باره صادر نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها