کد خبر: 476237
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۵:۳۵:۱۴
| |

مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه:

بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس تغییری نیافت

سخنگوی ستاد بودجه در جلسه‌ای  با حضور رییس، ‌مدیران و معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور به ارائه گزارشی از نحوه ارائه لایحه بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس و تصویب نهایی آن پرداخت. لایحه بودجه شرکت‌های دولتی در سال 1400 بدون هیچ تغییری در مجلس مصوب شد.

بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس تغییری نیافت
کد خبر: 476237
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۵:۳۵:۱۴

اعتمادآنلاین| علی‌رغم انتقادات برخی از نمایندگان مجلس به بودجه شرکت‌های دولتی و حتی گزارشات دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در این موضوع؛ لایحه بودجه شرکت‌های دولتی در سال 1400 بدون هیچ تغییری در مجلس مصوب شد.

به گزارش ایرنا،‌ مژگان خانلو سخنگوی ستاد بودجه در جلسه‌ای با حضور رییس، ‌مدیران و معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور به ارائه گزارشی از نحوه ارائه لایحه بودجه شرکت‌های دولتی به مجلس و تصویب نهایی آن پرداخت.


وی با اشاره به این که لایحه بودجه شرکت‌های دولتی طبق قانون (تبصره الحاقی به ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) در 15 آبان ماه سال 1399 تقدیم مجلس شورای اسلامی شد،‌گفت: بودجه 382 شرکت دولتی که در سال 1399، مبلغ 14363 میلیارد ریال بود، پس از شفاف‌سازی و تدقیق بیشتر در لایحه بودجه شرکت¬های دولتی در سال 1400، به مبلغ 15619میلیارد ریال افزایش یافت. البته در مجلس شورای اسلامی تعداد شرکت‌ها به 387 مورد (به انضمام شرکت‌هایی که سازمان خصوصی‌سازی آنها را به دولت عودت داده بود) اضافه شد و مبلغ بودجه به 15713 میلیارد ریال افزایش یافت.


خانلو افزود: بدین ترتیب نه تنها بودجه شرکت‌های دولتی در مجلس دستخوش تغییر نشد، بلکه به دلیل افزایش اعتبارات صدا و سیما و کانون پرورش فکری،‌ مبلغ آن 0,6 درصد هم افزایش یافت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها