لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا:

دولت بایدن به حمایت از امنیت اسرائیل متعهد است

وزیر دفاع آمریکا گفت: هرگونه توافق با ایران باید در خدمت منافع واشنگتن که با منافع ما همسو است، باشد. اسرائیل، ایالات متحده را شریک کامل خود در کلیه پرونده‌ها از جمله ایران می‌داند. ما به همکاری نزدیک با ایالات متحده برای حفظ امنیت منطقه متعهدیم.

دولت بایدن به حمایت از امنیت اسرائیل متعهد است
کد خبر: 476240
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۲ ۱۵:۴۶:۴۹

اعتمادآنلاین| «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا که امروز یک‌شنبه (11 آوریل) در اولین سفر یک مقام ارشد دولت «جو بایدن» وارد فلسطین اشغالی شد، با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و در یک کنفرانس خبری مشترک با او شرکت کرد.

به گزارش فارس، به نوشته «اسکای نیوز»، وی در کنفرانس خبری مشترک با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد که دولت بایدن به حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی پایبند است.

وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: «اسرائیل یک شریک راهبردی برای ایالات متحده به شمار می‌رود و این مشارکت برای برقراری ثبات در منطقه مهم است. ما از تضمین امنیت اسرائیل در دراز مدت سخن می‌گوییم و برای همین از عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی مسلمان حمایت می‌کنیم.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در ابتدای این کنفرانس خبری گفت: «به همتای آمریکایی خود، عزم اسرائیل مبنی بر همکاری نزدیک با دولت بایدن و دفاع از امنیت مشترکمان را اعلام کردم.»

وی تصریح کرد: «هرگونه توافق با ایران باید در خدمت منافع واشنگتن که با منافع ما همسو است، باشد. اسرائیل، ایالات متحده را شریک کامل خود در کلیه پرونده‌ها از جمله ایران می‌داند. ما به همکاری نزدیک با ایالات متحده برای حفظ امنیت منطقه متعهدیم »

گانتز بی‌توجه به اینکه آمریکا منطقه خاورمیانه را به عرصه بزرگ‌ترین مسابقه تسلیحاتی جهان تبدیل کرده، مدعی شد که رژیم صهیونیستی از نزدیک با واشنگتن همکاری خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که امضای هرگونه توافق جدید با ایران، از مسابقه تسلیحاتی در منطقه جلوگیری می‌کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود گفت که ایران تهدیدی استراتژیک برای ثبات و امنیت خاورمیانه و این رژیم است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی یکی از مخالفان اصلی بازگشت آمریکا به برجام است و تاکنون در این زمینه رایزنی‌هایی با طرف آمریکایی انجام داده است.

مقام‌های دولت بایدن اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. با این وجود، دولت جدید آمریکا هنوز سازوکار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را مشخص نکرده است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

وزیر دفاع آمریکا قرار است در ادامه حضورش در فلسطین اشغالی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار و رایزنی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها