علی جمالی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

تایید شورای نگهبان، شرط معرفی گزینه‌های اصلاح‌طلبان است

علی جمالی گفت: اصلاح‌طلبان خود را مقید به چارچوب‌های نظام می‌دانند و تلاش می‌کنند در چارچوب‌های تعریف شده نظام سیاسی حرکت کنند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند که پس از تایید صلاحیت توسط شورای‌نگهبان، گزینه خود را به مردم معرفی کنند.

تایید شورای نگهبان، شرط معرفی گزینه‌های اصلاح‌طلبان است
کد خبر: 476308
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۰۷:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی جمالی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: نظر شورای‌نگهبان مهم است و معرفی گزینه قبل از اعلام نظر شورای نگهبان ترجیح بلامرجح است. تصور من این است که اصلاح طلبان با اعلام گزینه خود پس از تایید صلاحیت‌های شورای‌نگهبان، این پیام را می‌دهند که خود را مقید به چارچوب های نظام می دانند و تا پیش از تایید مراجع رسمی و طی فرایندهای قانونی، گزینه خود را معرفی نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، وی درباره زمان مناسب برای اعلام گزینه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان خود را مقید به چارچوب های نظام می دانند و تلاش می کنند در چارچوب‌های تعریف‌شده نظام سیاسی حرکت کنند؛ بنابراین ترجیح می‌دهند که پس از تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان، گزینه خود را به مردم معرفی کنند.

جمالی خاطرنشان کرد: البته این نافی این موضوع نیست که افرادی که توانایی عبور از فیلتر شورای‌نگهبان داشته، در هماهنگی با مجموعه نظام و رهبری بوده و اقبال عمومی دارند را ترغیب کنند که در انتخابات حضور یابند. در این راستا هم رایزنی‌هایی در نهاد اجماع ساز و احزاب اصلاح طلب آغاز شده‌است، اما این روند سرعت خوبی نداشته و انگیزه، امید و هیجان کافی برای این کار وجود ندارد. دلیل آن هم شرایط عمومی کشور است که فضای انتخابات هنوز شکل نگرفته اما امیدواریم با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات و تحت تاثیر مسائل سیاست خارجی و از جمله برجام، این فضا شکل بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها