کد خبر: 476347
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۰۹:۰۶:۲۰
| |

وزیر بهداشت بر ضرورت نظارت مستمر بر اجرای پروتکل‌ها تاکید کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بر نظارت مستمر و بی وقفه بر اجرای پروتکل‌ها و انعکاس هرگونه نقض شیوه‌نامه ها جهت برخورد قانونی به مراجع ذی صلاح تاکید کرد.

وزیر بهداشت بر ضرورت نظارت مستمر بر اجرای پروتکل‌ها تاکید کرد
کد خبر: 476347
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۰۹:۰۶:۲۰

اعتمادآنلاین| وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بر نظارت مستمر و بی وقفه بر اجرای پروتکل‌ها و انعکاس هرگونه نقض شیوه‌نامه ها جهت برخورد قانونی به مراجع ذی صلاح تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز یکشنبه در این نامه تصریح کرد: پیرو نامه های شماره 27/100 مورخ 18 / 01 / 1400 و 38/100 مورخ 20/ 01 / 1400، از آنجایی که هرگونه عدم رعایت پروتکل ها می تواند در اشاعه بیماری و تشدید موارد ابتلاء و همچنین سنگینی بار مراکز بهداشتی، درمانی به خصوص بیمارستان های دانشگاهی موثر باشد لذا نظارت مستمر و بی وقفه بر اجرای پروتکل ها و انعکاس هرگونه نقض شیوه نامه ها جهت برخورد قانونی به مراجع ذی صلاح الزامیست.

وی افزود:‌ شایسته است همه روزه گزارشی از سطح رعایت پروتکل ها، موارد عدم رعایت، مکاتبات انجام شده در مورد اعلام شرایط غیرمنطبق با پروتکل ها به مراجع ذی صلاح و همچنین برخورد یا عدم پیگیری مناسب را به دفتر اینجانب منعکس نمائید.

وزیر بهداشت پیشتر نیز در نامه ای به مدیران و نیروهای حوزه سلامت تاکید کرد: در اجرای پروتکل ها و اصرار به اعمال محدودیت ها با هیچکس مماشات نکنید.


نمکی همچنین طی نامه ای دیگر به معاونین درمان، بهداشت و غذا و دارو وزارت بهداشت و روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، هفت بند راهبرد اجرایی جهت کاهش فشار سنگین به بخش های بستری و احتمال کمبود تخت بیمارستانی به خصوص مراقبت های ویژه را ابلاغ کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها