سرگئی لاوروف:

امارات و عربستان به بازگرداندن سوریه به «خانواده عرب» متعهد هستند

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای تاکید کرد، امارات و عربستان مصمم هستند که سوریه را در اسرع وقت به آغوش «خانواده عرب» بازگردانند و این امر در زمان حل و فصل سیاسی درک بسیار بهتری میان سوری‌ها ایجاد می‌کند.

امارات و عربستان به بازگرداندن سوریه به «خانواده عرب» متعهد هستند
کد خبر: 476351
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۰۹:۱۷:۳۳

اعتمادآنلاین| سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه که اوایل مارس به امارات، عربستان و قطر سفر کرد، در مصاحبه با روزنامه الاهرام مصر گفت: در گفت‌وگوهای اخیر در امارات و عربستان سعودی، من و همتایان ما بار دیگر بر تعهد خود به حاکمیت، وحدت ملی و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و همچنین حق سوریه برای تعیین آینده خود، همانطور که در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل آمده است و نتایج کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی، تأکید کردیم.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد که رهبری این کشورها مصمم هستند که سوریه را در اسرع وقت به "خانواده عرب" که بخش لاینفک آن بوده و می‌ماند، بازگردانند.

به گفته این دیپلمات ارشد روسیه، هر چه زودتر این گام برداشته شود، بهتر است. لاوروف ادامه داد: از جمله اینکه، این امر یک جو مساعدی را برای سوری‌ها فراهم می‌کند تا به یک درک مشترک در مورد مسائل مرتبط با حل و فصل جامع بحران در جمهوری عربی سوریه برسند، به ویژه مولفه سیاسی آن.

لاوروف تاکید کرد که بسیاری از کشورهای عربی اهمیت بازسازی روابط با دمشق را به رسمیت می‌شناسند. او همچنین تأکید کرد که باید شرایطی را که اتحادیه عرب تصمیم خود را برای تعلیق عضویت سوریه در نوامبر 2011 اتخاذ کرد، در نظر داشت.

اتحادیه عرب با 22 کشور، عضویت سوریه را در سال 2011 پس از وقوع جنگ در این کشور به حالت تعلیق درآورد. سپس چندین کشور عضو سفرای خود را از سوریه فراخواندند. سال‌ها بعد، برخی از آنها اقداماتی را برای بازگرداندن دمشق و بازگشایی سفارت‌ها آغاز کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها