گیلان دارای رتبه پنجم تولید مرغ در کشور است

استان گیلان با داشتن 7 زنجیره تولید و اتحادیه تعاونی های تولید مرغ سالانه قریب 177 هزار تن گوشت مرغ تولید می کند و دارای رتبه پنجم تولید کشور است. همچنین دارای ارکان صنعت مرغ بوده و دارای واحدهای تولید مرغ اجداد، واحدهای مرغ مادر، واحدهای تولید جوجه یکروزه و کارخانجات تولید خوراک و ....است که بالغ بر 15000 نفر در این صنعت اشتغال دارند.

گیلان دارای رتبه پنجم تولید  مرغ در کشور است
کد خبر: 476375
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۰:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| تولید و توزیع مرغ گرم در هفته‌های گذشته موضوعی چالش برانگیز بوده که به نظر می رسد با توجه به مصوبه‌های اخیر ستاد تنظیم بازار، آرامشی نسبی بر این بازار حکمفرما شده است.


مسعود الماسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در توضیحاتی در این رابطه گفت: بازار گیلان روزانه و متعارف، نیازمند حدود 220 تن مرغ گرم است که در حال حاضر، کمبودی در آن دیده نمی شود. در ایام تعطیلات نوروز با توجه به حضور مسافرین نوروزی و افزایش مصرف ناشی از جمعیت شناور این نیاز تا 400 تن بالا رفت که با استفاده از ظرفیت کشتارگاه های استان، توانستیم آن را تامین کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: ظرفیت تولید در استان توانایی تامین مرغ مورد نیاز گیلان را فراهم و به عنوان استان معین بخشی از نیاز استان های تهران و البرز را بر عهده دارد.

الماسی در پایان اضافه کرد: قرارگاه مدیریت توزیع مرغ در استان مستقیما زیر نظر استاندار گیلان است و در جلسه ستاد تنظیم بازار به بررسی دقیق این موضوع پرداخته ایم و در حال حاضر و با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، ثبات خوبی در این بازار دیده می شود.

همچنین مهدی نقدی معاون بازرسی و نظارتی سازمان صمت گیلان گفت: استان گیلان 7 زنجیره تولید با ظرفیت 600 تن در روز را دارد که علاوه بر تامین نیاز روزانه این استان، به تامین بخشی از مرغ مورد نیاز استان تهران نیز میپردازد.

وی در ادامه با اشاره به قیمت مصوب 24900 تومان برای هر کیلو مرغ گرم گفت: با توجه به اینکه ارز تخصیص داده شده به دان مرغ همان قیمت 4200 تومان است که در گذشته بوده این افزایش قیمت از 20900 تومان به 24900 تومان قدرت خرید مردم را کمتر کرده است.


نقدی با اشاره به ممنوع شدن عرضه مرغ قطعه بندی شده، اظهار کرد: ممنوعیت عرضه مرغ قطعه بندی شده باعث شده است بخشی از افراد که از این محصولات استفاده می کردند در حال حاضر، دچار عدم رضایتمندی شود و همچنین افرادی که در حوزه قطعه بندی و بسته بندی مرغ مشغول به کار بوده اند نیز دچار مشکل شده اند که البته امیدواریم با بررسی های مجدد ستاد تنظیم بازار این مشکلات مرتفع شود.

معاون بازرسی و نظارتی سازمان صمت گیلان، با اشاره به نظارت دقیق این سازمان به توزیع و فروش مرغ گفت: در مواردی دیده شده با توجه به اینکه قیمت مرغ در استانهای مجاور بیش از قیمت مصوب است افرادی سودجو اقدام به تهیه آن از استان گیلان و فروش در استانهای دیگر می کنند که تلاش می کنیم با کمک نیروی انتظامی از خروج غیر قانونی و بدون رعایت اصول بهداشتی این محصول از استان جلوگیری کنیم.

لازم به ذکر است؛ به گزارش اعتماد آنلاین گیلان، استان گیلان با داشتن 7 زنجیره تولید و اتحادیه تعاونی های تولید مرغ سالانه قریب 177 هزار تن گوشت مرغ تولید می کند و دارای رتبه پنجم تولید کشور است. همچنین دارای ارکان صنعت مرغ بوده و دارای واحدهای تولید مرغ اجداد، واحدهای مرغ مادر، واحدهای تولید جوجه یکروزه و کارخانجات تولید خوراک و ....است که بالغ بر 15000 نفر در این صنعت اشتغال دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها