فوتبال ملی زنان به لیگ یک سقوط کرد!

در حالی که فوتبال زنان ایران در آستانه رویداد مهم جام ملت‌های زنان آسیا قرار دارد، تیم ملی تعطیل و ملی‌پوشان و سرمربیان این تیم هم در لیگ دسته یک مشغول فعالیت هستند.

فوتبال ملی زنان به لیگ یک  سقوط کرد!
کد خبر: 476403
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۱:۰۸:۳۷

اعتمادآنلاین| بلاتکلیفی و بی‌توجهی به تیم ملی فوتبال زنان ایران باعث شده تا ملی‌پوشان با پایان لیگ برتر، در لیگ دسته یک پا به توپ شوند و سرمربیان تیم ملی زیر 16 سال و بزرگسال هم در این سطح تیم‌داری کنند. در حالیکه تیم ایران تا کمتر از 6 ماه دیگر باید در رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های زنان آسیا به میدان برود، اما بی‌توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال باعث شده تا زنان در نبود تیم ملی به دسته یک وارد شوند.

به گزارش ایسنا، سمانه چهکندی، زهرا سربالی، بهناز طاهرخانی، شبنم بهشت، ملیکا متولی، فاطمه متولی، افسانه چترنور(خانم گل لیگ برتر فوتبال زنان ایران)، عارفه سیدکاظمی، فاطمه امینه برازجانی و همچنین ژاله طوفانپور(خانم گل لیگ ساحلی) بازیکنان ملی‌پوش حاضر در لیگ یک هستند که رقابت‌های آن در حال برگزاری است. از طرفی مریم آزمون سرمربی تیم ملی بزگسالان ایران در مقدماتی انتخابی المپیک و شادی مهینی مربی تیم زیر 16 سال هم هدایت دو تیم از لیگ یک را برعهده گرفته‌اند.

این اتفاق در پی اوضاع اسفبار فوتبال زنان افتاده است؛ آخرین باری که تیم ملی ایران در یک مسابقه رسمی به میدان رفت به 20 فروردین 1398 و مرحله دوم انتخابی المپیک برمی‌گردد که با شکست چهار بر یک برابر چین تایپه از صعود به مرحله نهایی بازماند و حذف شد. از آن زمان تیم ملی تعطیل شد و هیچ فعالیتی نداشت تا اینکه 28 آذر 99 از رنکینگ فیفا هم بیرون رفت.

بازیکنان و مربیان در حالی که باید در اردوی آماده سازی تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا باشند، درگیر لیگ یک شده‌اند که نتیجه بی‌توجهی مسئولان فدراسیون است. شهره موسوی نایب رئیس جدید این فدراسیون ظاهرا به جای برنامه‌ریزی برای فوتبال زنان مشغله‌های کاری خود در باشگاه و شرکت بازاریابی خود را در اولویت قرار داده است.

او که یک بار در لیگ فوتبال و یک بار در لیگ فوتسال با دسته گل راهی ورزشگاه شد، نشان داده در زمینه تبلیغات به خوبی عمل می‌کند، اما مثل اینکه سررشته‌ای از فوتبال و فوتسال زنان ندارد، چون هر مدیر ورزشی که اندکی از این بخش شناخت و از مشکلات آن آگاهی داشته باشد، می‌داند اکنون تیم ملی در موقعیتی حساس قرار دارد و باید هر چه زودتر نسبت به تشکیل آن و آغاز اردوها اقدام شود.

موسوی که این روزها کمتر در دفتر فدراسیون حضور دارد وحتی شنیده شده که فعالیت‌های فوتبال زنان را به دفتر کار خود در شرکت بازاریابی‌اش منتقل کرده است با بی توجهی خود فرصت آماده‌سازی را از تیم ملی می‌گیرد و به رسم مدیران سابق هم پاسخگوی عملکرد خود نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها