کد خبر: 476434
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۲:۰۹:۵۴
| |

زلزله به 40 روستای مریوان خسارت وارد کرد

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: بر اساس آخرین ارزیابی 40 روستای مریوان در اثر زلزله روز سه‌شنبه 17 فروردین ماه جاری خسارت دیده‌اند که با جمع بندی بررسی‌ها، میزان خسارت اعلام خواهد شد.

زلزله به 40 روستای مریوان خسارت وارد کرد
کد خبر: 476434
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۲:۰۹:۵۴

اعتمادآنلاین| رضا قادری اظهار داشت: از 40 روستای آسیب دیده، چهار روستای جشنی‌آباد،خاو، قلقله و ساوجی بیشتر از دیگر روستاهای این شهرستان متحمل خسارت ناشی از زلزله شده‌اند.

به گزارش ایرنا، وی افزود:16 تیم ارزیابی از نخستین ساعات وقوع زلزله 5.3 ریشتری مریوان با حضور در این شهرستان کار ارزیابی خسارت واحدهای مسکونی، تجاری و دامی را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: علاوه بر واحدهای مسکونی روستایی، واحدهای صنفی و تجاری و جایگاه نگهداری دام در روستاها هم بر اثر زلزله خسارت دیده‌اند که این موضوع در ارزیابی‎ها لحاظ می شود.

قادری تاکید کرد: بنیاد مسکن تسهیلاتی را به صورت بلاعوض و قرض الحسنه برای مناطق زلزله‌زده مریوان در نظر گرفته است که با جمع‌بندی نهایی این رقم در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: سیمان، نقشه‌کشی، نظارت وصدور پروانه ساخت برای واحدهای مسکونی زلزله زده بصور رایگان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ساعت 19 و 42 دقیقه و 23 ثانیه شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته زلزله‌ای با قدرت 5.3 ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق 10 کیلومتری زمین روی داد.

این زلزله در 24 کیلومتری مریوان، 27 کیلومتری چناره و 28 کیلومتری بوئین سفلی، 98 کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سنندج، سروآباد، سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

زلزله مریوان چندین پس لرزه نیز به دنبال داشت که بزرگترین آن 3.8 ریشتر قدرت داشت.

تاکنون پنج هزار و 978 واحد مسکونی در 38 روستای مریوان از لحاظ میزان خسارات زلزله، ارزیابی شده که 260 واحد باید بازسازی و احداث و 141 واحد نیز باید تعمیر شود. در داخل شهر مریوان نیز 29 واحد مسکونی ارزیابی شده که 10 واحد نیاز به بازسازی و 11 واحد هم باید تعمیر شود و در شهر کانی‌دینار هم 44 واحد نیاز به بازسازی و 10 واحد مسکونی هم نیاز به تعمیر دارد.

مریوان در 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها