علی اکبری، نماینده مجلس:

شیطنت‌ در نطنز، کشور را از دستیابی به اهداف بازنمی‌دارد

یک نماینده مجلس درباره حادثه نطنز با بیان اینکه دست داشتن مخالفان برجام در حادثه نظنز واضح است، گفت: احیای برجام در راستای تامین منافع ملی ایران است و شیطنت‌ در نطنز، کشور ما را از دستیابی به اهدافش باز نمی‌دارد.

شیطنت‌ در نطنز، کشور را از دستیابی به اهداف بازنمی‌دارد
کد خبر: 476526
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۳ ۱۶:۵۶:۲۳

اعتمادآنلاین| علی اکبری، نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دست داشتن مخالفان برجام در حادثه نظنز واضح است، گفت: احیای برجام در راستای تامین منافع ملی ایران است و شیطنت‌ در نطنز، کشور ما را از دستیابی به اهدافش باز نمی‌دارد.

به گزارش ایرنا، علی اکبری افزود: شیطنت‌های تروریستی که اغلب از سوی رژیم صهیونیستی و همدستان آنها صورت می‌گیرد نمی تواند خللی در عزم ملت ایران برای ارتباط با جهانیان ایجاد کند.


وی دشمنی رژیم صهیونیستی با مردم ایران را طبیعی دانست و ادامه داد: از ابتدای شکل گیری برجام، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با انعقاد این توافق مخالفت جدی داشتند و در ادامه ترامپ و تندروهای داخلی نیز به این گروه اضافه شدند.


نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه تلاشی از سوی این گروه انجام خواهد شد تا تفاهم برجام به نتیجه نرسد.
وی به اتفاق اخیر در نطنز اشاره کرد و گفت: این رخداد نیز به احتمال زیاد براساس مداخله و شیطنت مخالفان برجام باشد و گرچه حداقل خسارت را در پی داشته است اما دست داشتن مخالفان برجام در این رخداد واضح است.

احیای برجام خط قرمز دشمنان ایران است

اکبری احیای برجام را خط قرمز دشمنان ملت ایران از جمله سردمداران رژیم صهیونیستی دانست و افزود: اسرائیل از ابتدای شکل گیری برجام همواره به دنبال برهم زدن آن بوده است.


وی اظهار داشت: اسرائیل و همفکرانش برای برهم زدن برجام هرکاری در بعد سیاسی و امنیتی انجام خواهند داد و تاکنون نیز منابع مالی این حرکت خصمانه را عربستان و رژیم صهیونیستی تامین کرده و اسرائیل نیز صحنه گردان بین المللی این ماجرا بوده است.


نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عربستان و اسرائیل به دنبال بی نتیجه ماندن مذاکرات ایران با آمریکا هستند گفت: آنها به دنبال این هستند که ایران نتواند با مجامع بین المللی بر سر احیای برجام مذاکره کند.

با شیطنت‌ صهیونیست‌ها مایوس نخواهیم شد

وی با تاکید بر اینکه اینگونه اقدامات تروریستی نباید ایران را از مذاکره با دنیا مایوس کند تصریح کرد: قطعا دشمنان ایران همواره در طول سالهای گذشته بر این طبل ناروا کوبیده اند اما باید منافع ملی ایران که براساس احیای برجام حاصل می شود به طور جدی دنبال و پیگیری شود.


اکبری گفت: با منافع حاصل از احیای برجام، می توان مبانی جمهوری اسلامی را تقویت کرد پس نباید در این مسیر کوتاه آمد ولو اینکه اسرائیل و برخی کشورها، اقدامات امنیتی و سیاسی نیز انجام دهند.


وی افزود: در مواقعی که رخدادهایی مانند مذاکرات در جریان است کشور به وحدت درونی نیازمند است.


نماینده سابق مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: عربستان در عرصه بین المللی، مخالف ما بود اما از زمانی که سفارت عربستان توسط برخی تندورهای داخلی اشغال شد این کشور به دشمن درجه یک ایران تبدیل شد و این موضوع تبعات زیادی برای ایران به دنبال داشت.


وی اضافه کرد: اگر در داخل کشور انسجام و وحدت حاصل شود مسایل حاشیه ای بر روند اصلی تاثیرگذار نخواهد بود.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: بامداد شنبه 21 فروردین 1400 حادثه ای در بخشی از شبکه توزیع برق مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن ( نطنز ) رخ داده و علل حادثه در دست بررسی است.


وی افزود: این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.


همچنین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: اقدام علیه مرکز غنی‌سازی نطنز نشان‌دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای است.


رییس سازمان انرژی اتمی روز دوشنبه نیز با بیان اینکه سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز پیدا شده است، گفت: سیستم برق اضطراری سایت همین امروز راه اندازی شده و بقیه امور هم پیش خواهد رفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها