کد خبر: 476543
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۰۴:۳۳:۰۰
| |

مخالفان مذاکره در نطنز انتقام گرفتند

صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام موفقیت‌ها در مسیر لغو تحریم‌های ظالمانه را از مردم ایران بگیرند، اما اجازه نخواهیم داد و انتقام این اقدامات را از خود صهیونیست‌ها خواهیم گرفت.

مخالفان مذاکره در نطنز انتقام گرفتند
کد خبر: 476543
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۰۴:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روز پس از وقوع حادثه در تأسیسات غنی‌سازی‌ مجتمع شهید احمدی‌روشن در نطنز، زوایای بیشتری از این حادثه درحال روشن شدن است و اخبار بیشتری در این زمینه منتشر می‌شود که حکایت از قطعیت یافتن گزینه خرابکاری در این تأسیسات دارد؛ موضوعی که در ساعت‌های نخستین حادثه اگرچه از سوی رسانه‌های اسرائیلی مورد تأکید قرار گرفت و به نقش موساد در آن اشاره می‌کرد، اما به صراحت از سوی مقامات کشورمان مورد تأیید قرار نگرفت.

به گزارش روزنامه همشهری،‌ اما گزاره خرابکاری هسته‌ای در نطنز زمانی مورد تأیید قرار گرفت که منابع داخلی نیز به نقل از مسئولان امنیتی بر این موضوع مهر تأیید زدند و برهمین اساس هم بود که نورنیوز به نقل از یک مقام وزارت اطلاعات خبر داد هویت فردی که با ایجاد اختلال در سیستم برق مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی‌روشن نطنز باعث قطع برق‌رسانی به یکی از سالن‌های این مجتمع شده بود، شناسایی شده و اقدامات لازم برای دستگیری عامل اصلی اختلال در دست انجام است. این مقام مطلع با اشاره به گزارش گروه فنی بررسی‌کننده حادثه تصریح کرده است که چگونگی ایجاد اختلال در سیستم برق‌رسانی نیز از سوی گروه فنی مشخص شده و اقدامات لازم برای بازگرداندن سالن آسیب‌دیده به مدار فعالیت مجدد آغاز شده است.

پیش از این نیز در تیرماه سال گذشته نطنز هدف حمله تروریستی قرار گرفته بود، حمله‌ای که هنوز اطلاعات زیادی از ابعاد و چگونگی آن در دست نیست و جزئیاتش رسانه‌ای نشده است.

اگرچه مقام وزارت اطلاعات به نقش اسرائیلی‌ها در این خرابکاری اشاره‌ای نداشت، اما سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری روز گذشته خود، تلویحا این موضوع را تأیید کرد؛ آن هم با هدف تأثیرگذاری بر مذاکرات وین.

سعید خطیب‌زاده دراین باره گفت: اتفاق ناگواری در نطنز افتاد که بارها پیش از این و حتی این روزها شنیده می‌شود رژیم صهیونیستی پشت این قضیه بوده است. خوشحالم که این حادثه هیچ آسیب محیط‌زیستی و انسانی نداشته است که می‌توانست جنایت علیه بشریت باشد.

اگر با این هدف بوده که توان هسته‌ای ایران محدود شود، سانتریفیوژها از نوع ir1 بوده که با پیشرفته‌ترین سانتریفیوژها جایگزین می‌شود. اگر هم به‌دلیل این بوده که ایران در مسیر رفع تحریم‌هاست، باید بگوییم به این هدف خود نیز نخواهند رسید.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با خرابکاری در مسیر رفع تحریم‌ها، می‌خواهد از مردم ایران انتقام بگیرد. ما در بازی و مکر آنها نخواهیم افتاد، اما جمهوری اسلامی به وقت پاسخ مناسب را خواهد داد.

وزیر امورخارجه نیز درجلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی مجلس بر همین موضع تأکید کرد و با متهم کردن رژیم صهیونیستی به تلاش برای ایجاد مانع در مسیر رفع تحریم‌های ظالمانه، گفت که نباید در دام طراحی مکارانه صهیونیست‌ها افتاد؛ موضوعی که از خویشتنداری جمهوری اسلامی در مقطع فعلی در مقابل خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی با هدف ایجاد مانع در مسیر دستیابی به توافق درجریان مذاکرات برجامی در وین، خبر می‌دهد.


محمدجواد ظریف دراین جلسه گفته است که صهیونیست‌ها می‌خواهند انتقام موفقیت‌ها در مسیر لغو تحریم‌های ظالمانه را از مردم ایران بگیرند، اما اجازه نخواهیم داد و انتقام این اقدامات را از خود صهیونیست‌ها خواهیم گرفت.

وی گفته است که مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی صراحتا گفته بودند اجازه پیشرفت در رفع تحریم‌های ظالمانه را نخواهند داد و اکنون تصور می‌کنند به هدف خود می‌رسند، اما پاسخ خود را در پیشرفت‌های بیشتر هسته‌ای خواهند گرفت. وزیر امورخارجه همچنین اضافه کرده است که نطنز قوی‌تر از گذشته با استفاده از ماشین‌های پیشرفته‌تر ساخته خواهد شد و اگر فکر می‌کنند دست ما در مذاکره ضعیف شده است، اتفاقا این عمل زبونانه موضع ما را در مذاکرات قوی‌تر خواهد کرد و طرف‌های مذاکره باید بدانند اگر تاکنون با تاسیسات غنی‌سازی‌ با ماشین‌های نسل اول مواجه بودند الان نطنز می‌تواند مملو از سانتریفیوژهای پیشرفته با چند برابر توان غنی‌سازی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها