بالگردهای اورژانس 3521 بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از انتقال 3521 بیمار بدحال و مصدوم انواع حوادث و سوانح در سال 1399 به مراکز درمانی و بیمارستانی بوسیله بالگردهای اورژانس خبر داد.

بالگردهای اورژانس 3521 بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند
کد خبر: 476573
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۰۷:۴۷:۳۳

اعتمادآنلاین| سخنگوی سازمان اورژانس کشور از انتقال 3521 بیمار بدحال و مصدوم انواع حوادث و سوانح در سال 1399 به مراکز درمانی و بیمارستانی بوسیله بالگردهای اورژانس خبر داد.

به گزارش ایرنا، مجتبی خالدی با تشریح عملکرد هوایی در سال 1399 افزود:‌ بالگردهای اورژانس 115 این شمار مصدوم را با انجام 2961 ماموریت امداد هوایی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل کردند.

وی 10 پایگاه اول اورژانس هوایی بر اساس بیشترین تعداد ماموریت را به ترتیب پایگاه های الیگودرز، ایلام، اورژانس تهران، یزد، اهواز، البرز، بندرعباس، سمنان، ایرانشهر و همدان معرفی کرد و گفت: غالب بیماران که از سوی بالگردهای اورژانس 115 به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل می شوند بیماران بدحالی هستند که به دلیل اولویت در زمان طلایی، بعد مسافت و بسته بودن مسیرها در حوادث طبیعی و غیرطبیعی مشمول دریافت خدمات اورژانس هوایی می شوند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور توضیح داد: زمان مهم ترین شاخص برای ارائه خدمات امداد هوایی برای انتقال سریع مصدومان حوادث جاده ای به مراکز درمانی و بیمارستانی است که استفاده از بالگردهای امداد هوایی می تواند مانع از جان باختن بیماران بدحال و اورژانسی و حادثه دیدگان حوادث رانندگی و ترافیکی در جاده های سراسر کشور باشد.

خالدی اضافه کرد: هموطنانی که دچار سکته های قلبی و مغزی شوند و برای دریافت خدمات تخصصی نیازمند به مراکز مجهز هستند و از فاصله آن ها با این مراکز بیش از یک ساعت باشد نیز مشمول دریافت خدمات اورژانس هوایی می شوند و خدمات اورژانس هوایی به آنان ارائه خواهد شد.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها