مقام مسئول وزارت کشاورزی:

تخصیص ارز بانک مرکزی برای واردات نهاده‌های دامی از امروز آغاز می شود

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از اولین تخصیص ارز فروردین بانک مرکزی برای واردات نهاده‌های دامی از امروز خبر داد و گفت: ثبت سفارش‌های جدید برای سال 1400 در چارچوب شیوه‌نامه‌ها در حال انجام است.

تخصیص ارز بانک مرکزی برای واردات نهاده‌های دامی از امروز آغاز می شود
کد خبر: 476693
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۲:۰۳:۱۸

اعتمادآنلاین| حسن عباسی معروفان درباره آخرین وضعیت ثبت سفارش و واردات کالاهاس اساسی از جمله نهاده‌های دامی، اظهار کرد: بر اساس شیوه نامه‌ها، ثبت سفارش در سال جدید بعد از تعطیلات نوروزی در حال انجام است.

وی ادامه: البته در حال حاضر نیز علاوه بر نهاده‌های دامی سایر کالاهای اساسی در بنادر به میزان نیاز کشور وجود دارد و آماده ترخیص است.

عباسی معروفان با اشاره به حاشیه‌های اخیر ایجاد شده برای واردات نهاده‌های دامی، گفت: ثبت سفارش برای واردات نهاده‌های دامی شرایط خود را دارد و هر شرکتی اجازه ثبت ندارد.

به گفته وی؛ شرکتی که بیش از این کار واردات آهن یا پروفیل را انجام می‌داده، نمی‌تواند به خیال کسب سود به دنبال ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی باشد.

عباسی معروفان با تاکید بر اینکه ثبت سفارش کالاهای اساسی چارچوبی دارد، افزود: تنها براساس چارچوب تعریف شده شرکت‌ها می‌توانند درخواست داده و سفارش‌های خود را ثبت کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که بانک مرکزی تخصیص ارز برای واردات نهاده‌های دامی داده است،‌ گفت: از ابتدای سال تخصیص ارزی صورت نگرفته است، اما بانک مرکزی به ما قول داده است که این هفته تخصیص ارز را انجام خواهد داد که اولین آن امروز خواهد بود.

عباسی معروفان تصریح کرد: با توجه به اهمیت نهاده‌های دامی در تامین منابع پروتئینی کشور در خواست ما از بانک مرکزی این است که به آنچه وعده داده عمل کند تا خلائی در تامین کالای اساسی از جمله نهاده‌های دامی ایجاد نشود.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی معتقد است؛ اگر تخصیص ارز به موقع انجام شود با توجه به میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر و ثبت سفارش‌های سال جدید، نگرانی در تامین این کالاها وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها