عضو شورای شهر تهران: رخت خواب به رسانه ملی نبردیم

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه رخت خواب مدیران شهرداری از یک شبکه صدا و سیما به دیگر شبکه‌ها جابجا نشد و هیچکدام از ما نتوانستیم در رسانه ملی حضور یابیم، گفت: فقط 62 باغ در زمان مدیریت ما نابود شد.

عضو شورای شهر تهران: رخت خواب به رسانه ملی نبردیم
کد خبر: 476703
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۲:۲۲:۲۸

اعتمادآنلاین| طرح دوفوریتی الزام شهرداری تهران به ارائه گزارش و سند تحویل و تحول شهرداری مبتنی بر کارنامه مدیریت شهری در دوره پنجم امروز در صحن شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران درباره این موضوع اظهار داشت: سند تحویل و تحول سال 96 نیز در آن زمان به شورا ارائه شد و امسال نیز بنا داریم سندی را ارائه و منتشر کنیم که امیدواریم اعضاء رویکرد مثبتی نسبت به این موضوع داشته باشند.

نگران تعارضات آماری هستیم

مرتضی الویری، عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: سند تغییر و تحول که قالیباف و تیم وی و اعضای شورای قبلی تنظیم می‌کردند، با آن سندی که در ابتدای دوره آقای نجفی تنظیم کردیم، انطباق داشت؟ حال ما نیز اگر در مرداد ماه گزارشی در این زمینه تهیه کنیم و سپس در شورای شهر تغییراتی ایجاد کنیم آیا این اسناد با یکدیگر انطباق دارد؟

وی گفت: من نگرانم که با تعارضات آماری روبرو شویم و تناقض‌هایی در ارقام صورت بگیرد. مانند اینکه اعداد ما درباره بدهی شهرداری با اسناد سال 96 تفاوت فاحشی داشت. راه حل این است که می‌توانیم به صورت غیر رسمی این سند را داشته باشیم اما اگر این امر به صورت رسمی باشد و هر شورایی بخواهد در ابتدا و انتها گزارش دهد، تعارضاتی ایجاد می‌شود که چندان به صلاح نیست.

باید گزارش مجموعه شهری به مردم ارائه شود

حجت نظری عضو شورای شهر تهران گفت: باید به جامعه اعلام کنیم که چه چیزی را تحویل گرفتیم و چه چیزی را تحویل می‌دهیم. سه شهردار منتخب ما بودند و باید گزارش مجموعه شهری به مردم ارائه شود و بدانند کدام مصوبات توسط شهرداری اجرا شده و کدام اجرا نشده است.

وی بیان داشت: برخی به دلیل مسائل سیاسی می‌گویند که در این دوره شورا هیچ اقدامی انجام نشده است این در حالی است که در شرایط تحریم و کرونا شهر با وضعیت خوب اداره شده است. حتی خود دولت هم به دلیل کسری بودجه بسیاری از برنامه‌های خود را اجرا نکرد اما این امر در شورای شهر رخ نداد. به هر حال ما عملکرد قابل دفاعی داریم.

اداره علمی شهر داشتیم

شهربانو امانی عضو شورای شهر نیز گفت: ما می‌خواهیم آنچه تحویل گرفتیم و فرآیندی که با قانون گذاری برای اداره علمی شهر انجام شده را به مردم ارائه دهیم. قرار بود بر عدم شهر فروشی و استفاده بهینه از داشته‌ها تلاش شود و باید این مسائل به مردم اعلام شود.

سپس محمود میرلوحی عضو شورای شهر در این خصوص عنوان کرد: این سند اولین بار نیست که ارائه می‌شود. گزارشی قبل از آمدن ما منتشر شده است. قبل از ما آنچه در تهران انجام شده را در گزارش آورده‌اند. در صحن نیز این کار را کردند و در جلسه 377 شورای شهر نیز آقایان گزارش خود را منکر شدند.

فقط 62 باغ را از بین بردیم/رخت خواب به صدا و سیما نبردیم

وی گفت: در سال 96 رخت خواب مدیران شهرداری از یک شبکه صدا و سیما به دیگر شبکه‌ها جا به جا می‌شد اما هیچکدام از ما نتوانستیم در رسانه ملی حضور یابیم. به علاوه در این دوره اطلاع رسانی خوبی نشده است. قبل ما 128 هکتار باغ از بین رفته و آن را نمی‌گویند اما 62 باغی که ما از بین بردیم را بارها اعلام می‌کنند.

پایگاه انتخاباتی نبوده ایم

حسن رسولی دیگر عضو شورای شهر تهران درباره این موضوع گفت:‌ طی سال‌های گذشته همواره شهرداری تهران با پول شهروندان اداره می‌شد و یکی از پایگاه‌های انتخاباتی بود ولی در سال 98 در انتخابات مجلس جای پای شهرداری نبود و در حال حاضر هم که در آستانه دو انتخابات 1400 هستیم شهردار و معاونین آن در معرض سوء استفاده انتخاباتی قرار ندارند.

سرانجام اعضای شورا با 17 رأی موافق این طرح را تصویب کردند و به پیروز حناچی شهردار تهران مهلت داده شد تا 31 اردیبهشت سند مورد نظر را تهیه و به شورای شهر ارسال تا در صحن شورا قرائت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها