سازمان غذا و داروی آمریکا:

تزریق واکسن جانسون اند جانسون تا بررسی کامل متوقف شود

سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرده است که تزریق واکسن جانسون اند جانسون تا بررسی کامل موارد لختگی خون متوقف شود. تزریق واکسن جانسون اند جانسون قرار بود در روز چهارشنبه در اروپا نیز شروع شود. مقامات اروپایی هنوز درباره این تصمیم، اظهارنظری نکرده‌اند.

تزریق واکسن جانسون اند جانسون تا بررسی کامل متوقف شود
کد خبر: 476777
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۵:۵۱:۱۹

اعتمادآنلاین| سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه کرده است که تزریق واکسن جانسون اند جانسون تا بررسی کامل موارد لختگی خون متوقف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات این سازمان می‌گویند که در حال بررسی شش مورد گزارش شده نوعی نادر و شدید از لختگی خون در افراد پس از دریافت این واکسن هستند. این افراد همه زنان بین 18 تا 48 سال بودند و علائم آن‌ها 6 تا 13 روز پس از واکسیناسیون نشان داده شد.

سازمان غذا و داروی این کشور در بیانیه‌ای توییتری گفت: «در حال حاضر به نظر می‌رسد این موضوع بسیار نادر است و توصیه می‌شود تا بررسی کامل موضوع تزریق این واکسن به تعلیق درآید.»

تزریق واکسن جانسون اند جانسون قرار بود در روز چهارشنبه در اروپا نیز شروع شود. مقامات اروپایی هنوز درباره این تصمیم، اظهار نظری نکرده‌اند.

آژانس دارویی اروپا پیش از این اعلام کرده بود در حال بررسی لخته‌های خون ایجاد شده در مغز چهار فردی است که در آمریکا واکسن ضدکرونای جانسون اند جانسون را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری دریافت کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها