چین: آمریکا سعی دارد عصبانیت جامعه مسلمانان را از خود دور کند

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: مسلمانان سراسر جهان مدت‌هاست که گرفتار ایالات متحده هستند و این کشور به هیچ وجه به مسلمانان اهمیت نمی‌دهد و سعی دارد عصبانیت جامعه مسلمانان را از خود دور کند.

چین: آمریکا سعی دارد عصبانیت جامعه مسلمانان را از خود دور کند
کد خبر: 476793
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۱۷:۳۹:۲۷

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی تصریح کرد: مسلمانان سراسر جهان مدت‌هاست گرفتار آمریکا هستند؛ واشنگتن سعی دارد عصبانیت جامعه مسلمانان را از خود دور کند.


به گزارش مهر، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه این کشور امروز سه شنبه در نشست هفتگی خود در پاسخ به ادعاهای اخیر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در خصوص وضعیت مسلمانان استان «سین کیانگ» گفت: آمریکا سرخپوستان خود را نسل‌کشی کرد. سیاه پوستان را معامله و به بردگی گرفت و بی‌شرمانه به کشورهای دیگر حمله و در امور آنها دخالت کرد. شواهد مستدلی هم در زمینه جنایت‌های مختلف آمریکا وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص تصریح کرد: همانطور که واقعیت نشان داده است، توطئه های شرورانه آمریکا در اختلاف افکنی، تاثیری بر کشورهای مسلمان ندارد. آمریکا در حال سرپوش گذاشتن بر سوابق تأسف‌بار خود در مورد رفتار با مسلمانان است. از سال 2001 به این سو، ایالات متحده عملیات نظامی را در بیش از 80 کشور تحت عنوان مبارزه با تروریسم آغاز کرد و به واسطه آن بیش از 800 هزار نفر از جمله 330 هزار غیرنظامی جان خود را از دست داده اند. ایالات متحده با استناد به یک لوله آزمایش حاوی پودر لباسشویی و یک فیلم، آشکارا به کشورهای مستقل از جمله عراق و سوریه حمله کرد و باعث کشته شدن شدن ده‌ها هزار غیرنظامی و بی‌خانمان شدن میلیون‌ها نفر شد.

«ژائو لیجیان» در ادامه اضافه کرد: آیا آمریکا اینگونه به مسلمانان بها می‌کند؟ چرا ایالات متحده فقط نسبت به مسلمانان در سین کیانگ نگران است؟ مسلمانان سراسر جهان مدتهاست که گرفتار ایالات متحده هستند و این کشور به هیچ وجه به مسلمانان اهمیت نمی‌دهد و سعی دارد عصبانیت جامعه مسلمانان را از خود دور کند.

این در حالیست که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پیشتر و در اقدامی عوام‌فریبانه آغاز ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک گفته بود!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها