استاد روابط بین‌الملل دانشگاه آیووای آمریکا:

آمریکا فوریت بیشتری برای بازگشت به برجام احساس می‌کند

یک استاد دانشگاه تاکید کرد که دولت وانشگتن فوریت بیشتری برای احیای برجام دارد.

آمریکا فوریت بیشتری برای بازگشت به برجام احساس می‌کند
کد خبر: 476894
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۰۹:۲۲:۵۲

اعتمادآنلاین| برایان واربی در ارزیابی روند نشست کمیسیون مشترک برجام در وین،‌ گفت: معتقدم روند نشست وین مثبت است؛ هر دو طرف هر چند به دلایل مختلف محتاط هستند و هیچ یک از آنها نمی خواهند مشتاقانه برای بازگشت دوباره به توافق هسته‌ای به بحث بپردازند و نمی‌خواهند طرف مشتاق به نظر برسند.

به گزارش ایلنا، در واقع، من فکر می‌کنم ایران از بازگشت به معامله ناامید است ولی دولت بایدن برای بازگشت به آن فوریت و الزام بیشتری احساس می‌کند.

این استاد دانشگاه با ابراز رضایت از روند نشست گفت: خوش بینانه به این نشست نگاه می‌کنم و فکر هم می‌کنم که اجلاس وین سرانجام به احیای توافق هسته‌ای منجر شود؛ هر چند ممکن است یک مسیر مستقیم و آسان برای رسیدن به توافق در پیش نباشد اما من فکر می کنم این یک احتمال خوب است که برجام احیا شود و نشست وین اولین قدم قبل از بازگشت کامل به توافق و احیای برجام است.

برایان واربی هم‌چنین گفت: من معتقدم در نهایت برجام احیا می‌شود و ایران آمریکا به توافق و تعهدات خود باز می‌گردند و آمریکا تحریم‌ها را لغو می‌کند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم تمایل و عزم جدی از سوی طرف‌ها برای زنده نگه داشتن توافق هسته‌ای وجود دارد اما عزم راسخ بیشتر از سوی هر دو طرف برای این است که به عنوان طرف ضعیف‌تر، ناامیدتر و شکست خورده و یا تسلیم شده دیده نشود. هر دو کشور در مورد برجام بسیار محتاط و محافظه کار هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها