کد خبر: 477019
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۳:۵۵:۱۷
| |

واکسن کرونا نرسد، فاجعه انسانی رخ می‌دهد

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به آمار بالای مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در کشور و مقایسه آن با آمارهای جهانی گفت: راهی جز لاک داون شهرها و واکسیناسیون گسترده در مقابل این فاجعه انسانی که در حال رخ دادن است، نداریم.

واکسن کرونا نرسد، فاجعه انسانی رخ می‌دهد
کد خبر: 477019
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۳:۵۵:۱۷

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به آمار بالای مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در کشور و مقایسه آن با آمارهای جهانی گفت: راهی جز لاک داون شهرها و واکسیناسیون گسترده در مقابل این فاجعه انسانی که در حال رخ دادن است، نداریم.

به گزارش ایسنا، د، دکتر علی بیرجندی نژاد ، ضمن هشدار به مسئولین امر گفت: رتبه‌ کشور در مرگ و میر در حال ارتقاء است و حتی یک روز تاخیر در واکسیناسیون گسترده و عمومی نابخشودنی است. اگر وزارت بهداشت در نوروز به هر علتی نتوانست موثر وارد میدان شود لااقل در واکسیناسیون گسترده قافیه را نبازد. انتظار همه جامعه از شخص وزیر و مجموعه وزارت بهداشت تهیه واکسن، واکسن و واکسن است.

وی وضعیت بیمارستان‌ها را غیرقابل باور خواند و گفت: به اذعان بسیاری از همکارانمان در بسیاری از اورژانس‌ها نزدیک به تکمیل ظرفیت هستیم و ادامه این روند باعث خواهد شد تختی برای بستری بیمار جدید نداشته باشیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از مسئولین به جای اقدام عاجل در پی یافتن مقصر هستند؛ خرج کردن از مردم و اتهام زنی به آن‌ها نیز راحت‌ترین مسیر برای عده‌ای شده است؛ یک روز سفرهای نوروزی و روز دیگر صف‌های مرغ مورد اتهام است.

بیرجندی نژاد افزود: متاسفانه برخی بسیار راحت از رسیدن آمار فوتی‌ها به 1000 و 1500 نفر در روز سخن می گویند؛ آیا کشوری که با بحران جمعیتی روبرو است و نرخ موالیدش در سال گذشته بهت آور است؛ اینقدر راحت باید از جان دادن سرمایه های انسانی و نیروی کار خود بگذرد.

وی ادامه داد: امروز واکسن ضروری است اگر امروز واکسن داخلی به مردم نمی‌رسد نباید منتظر فردا شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها