کد خبر: 477029
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۴:۲۴:۳۳
| |

جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی:

راه‌حل پول‌های بلوکه‌شده ایران، گفت‌وگوی دوجانبه ایران و کره است / آزادسازی پول‌های ایران در سئول نیازمند راه‌حلی ایرانی- کره‌ای است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: حل مشکل، تنها از طریق گفت‌وگوی مستقیم تهران و سئول ممکن است. کره جنوبی نباید ظرفیت عظیم اقتصاد ایران را از دست بدهد چراکه برای کره در ایران جایگزی‌ های زیادی وجود دارد.

راه‌حل پول‌های بلوکه‌شده ایران، گفت‌وگوی دوجانبه ایران و کره است / آزادسازی پول‌های ایران در سئول نیازمند راه‌حلی ایرانی- کره‌ای است
کد خبر: 477029
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۴:۲۴:۳۳

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به رفتار کره ای ها برای آزادسازی پول های بلوکه شدن ایران در این کشور، گفت: بعد از جنگ ایران و عراق، کره ای ها نقش پر رنگی در بحث نوسازی، توسعه و فعالیت اقتصادی در ایران داشتند، کره ای ها به ویژه در حوزه خودرو سازی و لوازم خانگی، نقش زیادی داشتند و ایران با آنها همکاری وسیعی داشت.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه آسیایی ایران و نگاه تهران به حل مشکلات کشورهای آسیایی در روابط بین الملل ارزشمند است، ادامه داد: تا امروز هیچ چالش و تنشی در سیاست خارجی با کره جنوبی نداشته ایم و اگر بخواهند در روابط خود با ما و برگرداندن پول ایران، این موضوع را به توافق یا نظر آمریکا ارجاع دهند، اقدام منطقی نیست و مشکل را نیز حل نمی کند چرا که ایران با آمریکا دچار تنش هایی در سطح امنیتی و سیاسی هستند و این مشکلات در چهار دهه اخیر حل نشده است و اکنون نیز در قالب برجام گرفتار کج فهمی آمریکایی ها هستیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: کره جنوبی به سوخت، نفوذ و بازار ایران نیاز دارد، در واقع بیش از اینکه ما به کره ای ها نیاز داشته باشیم آنها به ما نیاز دارند بنابراین نباید منافع خود را به خطر بی‌اندازند و آن را به آمریکا پیوند بزنند، آمریکا نه تنها با ایران، چالش هایی را ایجاد کرده، بلکه در دوره ترامپ با سایر کشورها و پیمان ها نیز همین چالش ها و تنش ها را داشته است.

رحیمی جهانی آبانی در ادامه گفت‌وگو با تاکید بر اینکه تنها راه حل پول های بلوکه شده ایران، گفت و گوی دو جانبه ایران و کره است اظهار داشت: حل مشکل، تنها از طریق گفت و گوی مستقیم تهران و سئول ممکن است. کره جنوبی نباید ظرفیت عظیم اقتصاد ایران را از دست بدهد چرا که برای کره در ایران جایگزین های زیادی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همچنان علاقمند به حفظ روابط دوستانه با کره جنوبی است اما این موضوع بستگی به رفتار و عقلانیت کره‌ای‌ها دارد که آیا می خواهند مشکل را خود حل کنند یا می خواهند موضوع پول های ایران را به مسئله ای که سراسر چالش و تنش است، پیوند بزنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها