کد خبر: 477032
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۴:۳۰:۵۸
| |

سارا فلاحی، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس:

ایران باید پاسخ درخور به خرابکاران بدهد / خسارت‌های زیادی به سایت نطنز وارد نشده است

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: به عقیده بنده به دلیل اختلال در سیستم برق‌رسانی، خسارت‌های زیادی به سایت نطنز وارد نشده است. معتقد هستیم جمهوری اسلامی قطعا باید پاسخ درخور، شایسته و محکم به عوامل این خرابکاری‌ها بدهد.

ایران باید پاسخ درخور به خرابکاران بدهد / خسارت‌های زیادی به سایت نطنز وارد نشده است
کد خبر: 477032
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۵ ۱۴:۳۰:۵۸

اعتمادآنلاین| سارا فلاحی، رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اشاره به بازدیدی که از سایت نطنز بعد از اقدامات خرابکارانه‌ای که در این سایت هسته ای انجام شده است، گفت: به دنبال اختلال در سیستم برق‌رسانی سایت هسته‌ای نطنز، به همراه چند تن از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از این سایت بازدید کردیم.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عقیده بنده به دلیل اختلال در سیستم برق رسانی، خسارت های زیادی به سایت نطنز وارد نشده است. بسیاری از ماشین های سانتریفیوژ IR1 بیش از 10 سال عمر کرده بودند و قرار بود که با دستگاه های پیشرفته تر تعویض شوند، از سوی دیگر بسیاری از کابل های برق به دستگاه ها وصل نبودند، در نتیجه به دستگاه ها آسیب وارد نشده است.

وی بیان کرد: خسارت تنها محدود به برق رسانی بود و خسارت به ماشین ها قابل توجه نبود. به هر حال چند بار است که خرابکاری ها در سایت هسته ای اتفاق می افتد، از این رو واکنش اولیه ایران افزایش غنی سازی تا 60 درصد است و انتظار می رود در سطح میدانی به این خرابکاری ها پاسخ جدی داده شود، چرا که پالس های دریافتی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در این خرابکاری ها دست دارد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: امنیت کشور مقوله ای نیست که با آن مماشات کنیم بنابراین باید پاسخ جدی و میدانی به این خرابکاری ها داده شود.

فلاحی در خصوص جدایی اسرائیل از آمریکایی ها در جریان انجام مذاکره با ایران گفت: این ادعا را قبول ندارم بلکه اعتقاد دارم اسرائیلی ها و آمریکایی ها در زمینه ایران، تقسیم کار کرده اند تا اسرائیل به شکلی خرابکاری های هسته ای را ایجاد کند تا ایران در میز مذاکره دست پر نداشته باشد بنابراین کار هماهنگ شده با آمریکایی ها است و نباید آنها را از هم جدا بدانیم در واقع با این دیدگاه خود را فریب می دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: معتقد هستیم جمهوری اسلامی قطعا باید پاسخ درخور، شایسته و محکم به عوامل این خرابکاری ها بدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها