سفر سرزده بلینکن به کابل پس از اظهارات بایدن

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، یک روز پس از اظهارات رئیس جمهور این کشور درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان، سرزده به کابل سفر کرد تا با مقامات افغان دیدار کند.

سفر سرزده بلینکن به کابل پس از اظهارات بایدن
کد خبر: 477134
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۶ ۱۵:۰۱:۱۸

اعتمادآنلاین| یک روز پس از آن که «جو بایدن» به طور رسمی از خروج نظامیان آمریکایی از اول ماه می خبر داد، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بدون اطلاع قبلی وارد کابل شد.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته گفت که ترک افغانستان شتابزده نیست و اگر در زمان خروج نظامی از این کشور تهدیدی انجام شود با تمام قدرت دفاع خواهند کرد.

بایدن اظهارداشت که آمریکا به پایبندی طالبان به تعهداتش مبنی بر عدم حمله گروه‌های تروریستی به منافع واشنگتن و متحدانش تاکید دارد.

اظهارنظر بایدن درباره خروج نیروهای خارجی واکنش‌های مختلفی را در افغانستان، کشورهای منطقه و داخل آمریکا در پی داشته است.

به نظر می‌رسد که آنتونی بلینکن نیز در پی این واکنش‌ها به کابل سفر کرده است تا درباره برخی مسائل مرتبط با خروج و روند صلح افغانستان گفت‌وگو کند.

رسانه‌ها در افغانستان از دیدار عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با وزیرامور خارجه آمریکا خبر داده‌اند اما برخی منابع در ارگ ریاست جمهوری این کشور گفته‌اند که بلینکن با اشرف غنی نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

اشرف غنی پس از گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته با جو بایدن طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اظهار داشت: «امشب من یک گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور بایدن داشتم و ما درباره تصمیم ایالات متحده برای خارج کردن نیروهایش از افغانستان تا اوایل سپتامبر [اواسط شهریور] تبادل نظر کردیم. جمهوری اسلامی افغانستان به تصمیم ایالات متحده احترام می‌گذارد و ما با شرکای آمریکایی خود همکاری خواهیم کرد تا این گذار بدون مشکل انجام شود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها