کد خبر: 477197
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۰۶:۴۵:۳۶
| |

احمدحسین فلاحی، هیات‌رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات:

اولویت کشور معیشت مردم است نه صدای شجریان

یک عضو هیات‌رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: امروز اولویت کشور بحث معیشت و اقتصاد مردم، و... است، باید برای مردم تشریح شود که اکنون اولویت کشور ما این مسائل است نه صدای شجریان و یا فلان موضوعی که به جای اولویت واقعی جا می‌زنند.

اولویت کشور معیشت مردم است نه صدای شجریان
کد خبر: 477197
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۷ ۰۶:۴۵:۳۶

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام احمد حسین فلاحی عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو گفت: از ابتدای انقلاب تا به امروز ثابت شده است که مردم ما در همه انتخابات ها بالاترین حضور و مشارکت را به نمایش گذاشتند، هیچ کشوری حتی کشورهای مدعی دموکراسی و کشورهای لیبرالیستی نه این میزان از مشارکت گسترده را شاهد بوده و نه این تعداد انتخابات را برگزار کرده است، حتی در دوره ای از تاریخ انتخابات های آمریکا، انتخابات دور دوم بوش پسر مشارکت بسیار پایینی را شاهد بودند، به گونه ای که با حکم دادگاه قانون اساسی به ریاست جمهوری رسید.

به گزارش ایسنا، فلاحی افزود: در کشور ما حضرت امام (ره)فرموده بودند که "میزان رای ملت است" و رهبر معظم انقلاب نیز بحث حضور حداکثری را مطرح می کنند، چرا که ضمانت استحکام نظام در مقابل دشمنان همین حضور گسترده مردم در انتخابات است، در واقع این حضور حداکثری این پیام را به جهان مخابره می کند که مردم پای این نظام ایستاده اند و جمهوری به معنای واقعی در این کشور تحقق پیدا کرده است.

نماینده مردم همدان تصریح کرد: در کشور ما تمامی مشارکت های انتخاباتی بالای 50 درصد بوده است، البته در انتخابات اخیر مسائل اقتصادی کمی در این موضوع تاثیر داشت، اگر در انتخابات پیش رو مشارکت پایین را شاهد باشیم دیگر دشمنان این موضوع را رها نمی کنند و می گویند به دلیل مشارکت پایین در انتخابات دیگر نظام مقبولیتی ندارد و مردم از آن استقبال نمی کنند.

فلاحی همچنین درباره اینکه چگونه می توان انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات را برانگیخت و چه مصادیقی این امر را تحریک و تشدید می کند، عنوان کرد: اگر بخواهیم این مشارکت افزایش پیدا کند رسانه ها باید در این قسمت کار کنند، یعنی باید تشریح شود که اولویت های نظام به معنای واقعی چیست؟ نباید به گونه ای باشد که برخی در قالب شعارهای پوچ و پوشالی ذهن مردم را منحرف کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: امروز اولویت کشور بحث معیشت و اقتصاد مردم، کاهش تورم، افزایش ارزش پول ملی، اشتغال جوانان، دیپلماسی فعال و پیش برنده و ازدواج و فرزند آوری است، باید برای مردم تشریح شود که اکنون اولویت کشور ما این مسائل است نه صدای شجریان و یا فلان موضوعی که به جای اولویت واقعی جا می زنند. امروز نیاز مردم این است که به شخصی اعتماد کنند که به این اولویت ها توجه کند و فردی جهادی و عملگرا باشد.

فلاحی سوء مدیریت و عملکرد غلط برخی مسوولان مرتبط با معیشت مردم را در کاهش میزان تمایل مردم به مشارکت در انتخابات موثر دانست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها